Oldalak

2011-08-14

Bélhányás

Kíváncsi vagyok veszettül. Mindenféle hülyeség érdekel, és szeretek egy kicsit utánanézni a dolgoknak. Mikor animálszexről akartam írni, megnéztem videókat, ahol állatokkal szexeltek. A nekrofiles történet előtt ez kimaradt, és mikor láttam, hogy van egy film, amivel ezt pótolni lehet, leszedtem és megnéztem. De jól kicsesztem magammal. Mindig azt hiszem, hogy milyen laza vagyok, aztán kiderül, megvannak nekem is a korlátaim, melyeket jobb nem átlépni. Most is úgy jártam, mint az "Élőhalott éjszakája" c. film eredeti, fekete-fehér változatával. Kiakadtam és beteg lettem tőle.
A film, Jörg Buttgereit "alkotása", a NEKRomantik. Összehordanak róla mindenféle baromságot, az elembertelenedett társadalom parafrázisáról, de ez egyszerűen beteg. OK, én sem vagyok feltétlen normális, de az én "fantáziáim" megmaradnak fantáziának. Mindenki, aki olvassa, tudja, hogy ezek kitalált dolgok. Ez a tudat, hogy ez csak egy "történet", és nem a valóság, sok mindenre felmentést adhat. Így a filmben nem is zavart, hogy szexelnek egy néhány hónapos vízihullával, ami kissé sikamlós jelenetet eredményez, és nem csak átvitt értelemben, tekintve a bomlás előrehaladott állapotát. A masztizás közben konyhakéssel elkövetett harakiri naturális ábrázolása, ahol sperma és vér egyszerre fröccsen, nekem erőteljes jelkép csupán. De mikor visszafelé lejátszva is megláttam azt a jelenetet, ahol egy igazi, élő nyúlnak elvágják a nyakát, és az rángatózva kivérzik...
Fogalmazzunk úgy, kissé zaklatott lettem. Persze én vagyok a hülye, minek nézek ilyeneket. De ki gondolta volna, hogy nem csak hullával b...nak, hanem bántanak egy nyuszit is. (A bicskával ledöfött cicát már inkább nem is mesélem el.) De már gyógyítom magam. Azóta megnéztem a "Sucker Punch (Álomháború)" extended verzióját. Megnyugtató a tudat, hogy a történetben a "valóság" is mese. De már az elején, a zenékkel is belopta magát a szívembe a film. (A Yazoo meg Björk.) Aztán jött az "Ôoku (The Lady Shogun and Her Men)". Az alaphelyzet ugyanaz, mint Robert Merle: Védett férfiak c. könyvében. Egy szelektíven fertőző betegség miatt a férfiak hullanak mint a legyek. A nők kénytelenek átvenni az élet minden területén a férfiak szerepét. A pasik meg kuriózumnak számítanak, elsősorban "tenyésztési" célra használják őket. Furcsa szituáció, de a film gyönyörű. A képek, meg az érzelmek ábrázolása. Plusz nem kevés intrika. Ajánlom annak is, aki nincs kikattanva.
Tegnap éjjel meg Dextert néztem. A kedves és vonzó sorozatgyilkos teljesen helyreállította a lelki békémet. Most megyek, ebédelek, aztán kifekszem a kertbe, a hintaágyba és olvasok valami vámpírosat vagy zombisat. Attól majd teljesen helyrejövök.

10 megjegyzés:

Friðþjófur írta...

"Aki hurcoltál összevissza,
Kiváncsiság, gyalázzalak?
Tudom, hogy miattad ragadt
rám az utak bogáncsa-piszka,

de mégis én vagyok a tiszta
s te a lélek szent éhe vagy,
hit fölött és kétely alatt
istent akaró ateista.

Kiváncsiság, éhség, kisérlet,
te vagy bennem a hit, az élet,
amely mindig uj utra indúl,

mert folyton bukva sem hiszi,
hogy ne volna még valami
érdemes minden eddigin túl."

(Szabó Lőrinc: Kíváncsiság)
;)

Azt hiszem, rávettél, hogy megnézzem/megnézzük azt a filmet. Érdekesen hangzik, böködi a kíváncsiság-hártyámat. :)

Egyébként furcsák ezek a korlátok... én filmen kevésbé bírom az ilyen puffadt, visszatetsző jeleneteket, a kibuggyanó művért. Minél realisztikusabb, annál inkább.
Viszont élőben... az egészen más: s.k. felboncolom az elhullott galambot vagy bekéredzkedem egy boncolásra és abszolút jól érzem magam. :/

AncsaT írta...

A vers remek, Szabó Lőrinc meg zseni.

A film viszont tényleg a "nem ajánlott" kategória. Persze, ha több eszem van - tudván milyen az ember - nem írom le a címét. De felnőttek vagytok (legalább is remélem mindenki), és eldöntitek mit akartok.

Csak jelzem, ettől a filmtől én nem lettem se jobb, se szebb, se okosabb. Illetve ez utóbbi egy kicsit, hogy tudjam, nem kell nekem ilyesmit néznem. Akinek meg nálam több esze is van, az tanul más kárán, nem csak a sajátján.

Friðþjófur írta...

Hm, akkor először inkább az Ohokut. :)
(Tanulok hát abból, ami veled történt: megpróbálom más szemszögből végignézni. ;))

AncsaT írta...

Ohokuval tuti jobban jársz. Kicsit olyan, mint a Shrek, hogy minden korosztály és ízlés találhat benne valamit, amiért tessen neki. Kellően romantikus, ugyanakkor kardpárbajt is vívnak, van benne szerelmes leány, féltékenykedő meleg férfiak, összeesküvés, árulás, őrült hagyományok, rajongás, önfeláldozás, bölcsesség, harakiri, lenyakazás, gyönyörű színes ruhák, és szép természeti képek. Ez biztosan "ajánlott" kategória. :)

Névtelen írta...

Frank Herbertnek van egy Védett nők című regénye.
Közvetlenül a Védett férfiak után kezdtem el olvasni, ami nagyon tetszett, így kicsit silánynak tűnt. Aztán a fene tudja, lehet, hogy 5 év múlva tetszseni fog.
Ha gondolod olvasgass bele, kicsivel több szálon fut a sztori.

Panka, aki elment sátrazni, de a sátrat otthon hagyta :)

AncsaT írta...

Beszereztem a könyvet, de egyelőre Sookie Stackhouse vámpíros bénázásait olvasom. Ha az x. kötetnél elunnám magam, pihenésül belenézek.

Sátrazáshoz nem kell saját sátor, csak vigyázni kell, hogy egy szexi valakinél legyen szabad hely, ne a büdös lábú diszkópatkánynál. :)

Névtelen írta...

Én is pont trúbladoztam :)
Inkább vettünk egy kis kutyasátrat, mert egyik oldalon két holland fapapucs, a másikon meg három német dáma lakott
Panka

AncsaT írta...

Nekem meg Tyúk ajánlotta, hogy sokkal jobb, mint a film. Most ilyen korszak van, úgy látszik. :)

A sztereotípiáim szerint a hollandoktól füvet, a németektől meg idegbajt lehet kapni. :)

Névtelen írta...

és milyen helytálló sztereotípiák ezek :)
Panka

AncsaT írta...

Füvet még nem kaptam hollandoktól, csak a nagyhangú német turistákról vannak emlékeim, hogy nem tetszik nekik, hogy angolul tudok, nem németül. Szivatásból megkérdeztem tűlük, hogy parlez vous francais, govoritye po russzki, cu vi parolas esperante, parla italiano, habla espanol, persze én csak ennyit tudok össze-vissza ezeken a nyelveken és bajba lettem volna, ha valamelyikük nálam többet tud :), csak akartam jelezni nekik, a németen kívül vannak még más nyelvek is. Azt hittem legalább kínjukban röhögnek majd, de nem volt humorérzékük, talán ez is német dolog, bár állítólag szoktak tudni idegen nyelveket, és csak én fogtam ki, vagy NDK-sok voltak, nem tudom. :)

Megjegyzés küldése