Kicsit jobban utánakeresgéltem, és letorrenteztem a "The Kids are All Right" c. filmet. Meg szoktam várni a szinkronos verziókat, de kíváncsi lettem. Mondtak róla jót is meg rosszat is, én meg nem tudtam hozzászólni. Jó, ez kevés lenne még, mert ilyen alapon nézhetnék valóságsót is, de ez érdekesnek tűnt a vélemények alapján. És tényleg az is volt. Bár nekem ez a film nem két leszbikus nőről szólt. Talán a cím miatt: "A gyerekek jól vannak" (hihetetlen, de simán csak lefordították, semmi tuningolás, hogy "Leszbikus család", "Te voltál a donorom", "Anyáink és az apánk" vagy "Lefeküdtél a gyereked apjával?"), de inkább a két gyerek szemszögéből láttam a történetet.
OK, tényleg volt benne, ami nekem is furcsa. Az például álmomban se jutott volna eszembe, hogy két nő meleg pasis pornóval dobja fel a szexuális életét. Persze biztos én vagyok beszűkült, és ez nekik az izgató perverzitás csúcsa. Amit viszont mások kifogásoltak, hogy a leszbi csaj minek kefél egy pasival, az nem volt kirívó. Először is nekem úgy tűnt, hogy nem volt azért az neki olyan elementáris élmény. Nem a kéjvágy hajtotta a pasi ágyába. Hanem mert más volt. Otthon nem működött rendesen a dolog. Másrészt meg, egy másik nővel képtelen lett volna megcsalni a párját. Mert az tényleg hűtlenség lett volna. De egy pasi, az eleve kizárt volt, hogy mint kapcsolat is jelentsen valamit. Mint egy műpénisz, csak ez valódi volt, és ránőtt egy fickó is. Persze ennél azért bonyolultabb, mert mégiscsak a gyerekének az apja, és valahol szimpatikus is a fickó.
De a lényeg nem a pasiban volt, hanem Jules és Nic kapcsolatában. Nic egy igazi seggfejnek mutatkozott. Uralta a kapcsolatukat, mindent irányítani próbált, a gyerekektől kezdve a pénzügyeken át, Jules életéig bezáróan. Jules háztartásbeliként másodrendűnek érezte magát a kapcsolatban. És Nic mindent meg is tett ezért. Nagyra volt vele, hogy ő tartja el a családot. Amire persze senki nem kérte, neki ez így volt jó. És ha teszem azt neki kellett volna a háztartást vezetnie, két nap után sikítva vetette volna ki magát a csukott ablakon. Mellé elég rendesen piált is, és durván leszólt mindent, ami nem egyezett a nézeteivel, lásd biogazdálkodás-komposztálás, motorozás.
A kapcsolatuk kezdett megfenekleni. Nem a szex miatt, de az is árulkodó volt, hogy mikor bocsánatkérésképp szervezett egy kényeztetős estét Jules számára, azt is elcseszte. Telerakott mindent gyertyával, beállította a víz hőmérsékletét, minden jól indult. Ám akkor eszébe jutott, hogy hiányzik a fürdősó. Jules mondta, hogy hagyja a fenébe, neki nem a fürdősóra van szüksége, hanem a párjára, a gyengédségre, a törődésre, hogy ő fontos a másiknak. De annak őnála fontosabb volt a tökéletesség. Fürdősó nélkül márpedig nem tökéletes, mert az is szerepelt a tervben. Kiszaladt érte, és elfelejtett visszajönni. Nem két perc volt, amíg telefonált valami munka ügyben, mert a kádban kihűlt a víz, és kellett még meleget engedni hozzá. Szerintem ez volt a legdurvább dolog a filmben. Felajzod a párodat, aztán otthagyod valami hülyeség miatt, és megfeledkezel róla.
Jules jogosan rágott be. Mondjuk a "cserébe dugok egy pasival" talán kicsit erős válasz volt, ha elégtételt akart venni. Persze az alkalom, meg a körülmények, meg minden. A pasi. Paul. Mindkettejük gyermekének a spermadonorja. Szintén nem egy boldog, kiegyensúlyozott alak. Egy dögös fiatal csajjal (Tanya) szokott ágyba bújni, de 50 felé közeledve elkezdett pánikolni, mert csak a munka, de család sehol, és az élete kissé üres, szülők, barátok sincsenek, sem egy hobbi. Ez lenne az élete? És akkor kap egy telefont, hogy van egy lánya, akinek ő a biológiai apja, egy spermadonációból kifolyólag. Árulkodó volt, hogy mikor a spermabank megadta az adatokat, nem Joni, a lánya telefonált előbb, hanem Paul hívta fel őt.
Akkor jött a meglepi. A 18 éves lánya elárulta, hogy van egy 15 éves fia is. Akivel testvérekként nőttek fel egy leszbikus házaspár gyermekeiként. A nagy ürességbe Paul kapott hirtelen két gyereket. És a fiúnak annyira nem jött be, de a lánya teljesen odáig volt tőle. Aki eredetileg nem is akarta felvenni vele a kapcsolatot, csak az öccse kedvéért kezdett kutatni. Azt hiszem, még Joni volt a legnormálisabb köztük. A srác, Laser élete kezdett félresiklani. A haverja, mondjuk úgy "nem volt rá jó hatással". Értve ez alatt a kokózást, a szuicid gördeszkás mutatványokat, a bunkó viselkedést és a lekezelő modort. Akkor miért haverkodott vele? Mert a srácnak volt valamije, ami neki nem. Apja. Ha valamit vétett, a két anyja valószínűleg leült vele lelkizni, bűntudatot kelteni benne, de egyik sem birkózta le a szőnyegre, és rúgott a seggébe. És az apahiánytól függetlenül is, otthon kezdtek szétesni a dolgok. Anya és anya közt nem volt rendben minden és Laser ezt érezte, súlyosbítva azzal, hogy a nővére készült elköltözni otthonról az egyetemi koliba.
Persze ne gondoljuk, hogy Joni tökéletes. A barátnője egy szexmániás picsa, akinél persze a szex kimerül a szexről való folytonos szövegelésben. Van egy haverja is, akibe talán kicsit bele van esve, de a srác semmiféle érdeklődést nem mutat iránta. Nem meleg, hanem aszexuális, ha van ilyen egyáltalán a tizenéves srácok körében. De talán nem is szerelmes belé, csak szüksége lenne valakire. Valakire, akit szerethet és aki szereti. De nem gyerekes módon, hanem felnőttesen. Az anyja durván gyerekként kezeli, mikor gügyög neki, meg eltiltja pl., a motorozástól. Paul nem ismerte kicsiként, számára egy fiatal felnőtt nő, aki ráadásul a lánya. Ez a kapcsolat pont ezt adja meg neki. Amire szüksége van. Ahogy Lasernek is. Egy külső szemlélő nézőpontját, ahonnan nézve a drogos haverja tényleg egy seggfej. És Julesnek is. Valakit, aki csodálja őt, aki mellett nagyszerűnek érezheti magát, aki nem bírálja folyton.
Hogy ki cseszte el? A dolgok már eleve el voltak cseszve. A család nem működött egészségesen. Aztán Laser minden áron meg akarta ismerni a genetikai apját. Joni segített neki, anélkül, hogy megbeszélte volna az anyáikkal. Nic elutasító volt, és érzéketlen. Jules felelőtlenül rámozdult a pasira. Paul meg... Paul volt talán a legnagyobb marha. Azt hitte, hogy hirtelen nyert a lottón, és kapott ajándékba egy családot. Azt gondolta, hogy lesz neki két szerető gyermeke, úgy, hogy megúszta a pelenkázást, a lázas homlokok borogatását, az ácsorgást a gyerekorvosnál, a hisztiket, a dackorszakot. Előrecsomagolt, félkész gyermek. Kivesszük a fagyasztóból, berakjuk a mikróba, és már oké is. Meg Jules. Hogy majd összeköltözik vele, magukhoz veszik a gyerekeket, és boldogan élnek, amíg meg nem halnak. A nő le is vágta a telefont, ez annyira nyilvánvalóan hülyeség. Nem jutott szóhoz, nem is hallotta meg Paul, hogy azt mondja neki, "de hát én meleg vagyok", ami azt jelenti, nem fogok összeköltözni egy pasival, húsz évnyi leszbikus párkapcsolat után, ez olyan képtelenség, mint hogy te holnaptól együtt élj egy meleg fickóval.
Miről szólt a film? Az önzésről. Hogy dominanciára törekszem egy kapcsolatban. Hogy sértettségemben bármit megengedek magamnak, hogy elégtételt vegyek. Hogy ha azt gondolom egy idegen felkutatása és bevonása az életembe, segíthet nekem, nem érdekel, ez a családomra milyen hatással lehet. Hogy azt hiszem, jogom van betolakodni egy családba, és részt kérni az életükből, nem törődve vele, ez rájuk milyen hatással lesz. Ezt Nic ki is fejti Paulnak a végén. "Ember, ez nem a te családod! Ha annyira akarsz egyet, csinálj magadnak!" Amire talán lett is volna esélye.
Hogyan tudták volna jobban csinálni? Nic próbálkozott. Megpróbálta elfogadni Pault, akit a többiek megkedveltek. Kiderült, közös a zenei ízlésük. Látszott az erőlködés, de megteremtette az összhangot. Ha Paulnak több esze van, és nem ennyire kétségbeesett, rájöhetett volna, hogy ő sosem lehet a két gyerek apja. A donorjukként tarthattak volna jó kapcsolatot, barátságot. Ha van neki saját élete. Mondjuk egy családja, Tanyával. Aki jelezte a hajlandóságát, megdicsérve, mennyire jól áll neki az apaszerep. Csak vak volt rá, és elutasította. Pedig tökre el tudtam volna képzelni, hogy van egy félvér babájuk, akit Joni örömmel dédelget, Laser ámulva csodál, (mindkettőjüknek féltestvére a baba), Nic és Jules mindent tudóan mosolyog, ők már ezt átélték, Tanya segítséget, támogatást kap két gyakorlott anyukától, akik mintha nagyszülők lennének, köcsög Paulnak meg van három gyereke, hozzá három nője, akikből az egyik a felesége, és a másik kettőn sem kell idegen fickókkal osztoznia.
Szóval a film összességében tetszett. A színészek jól játszottak. A történet szólt is valamiről. Persze meglehetősen amerikaias volt. (Például engem idegesít a problémák megoldásának az a módja, hogy tartunk egy nagy gyónást, elmondjuk, hogy hibáztunk, megbántuk, nem tesszük többé, és szeretjük a másikat. Aztán erre neki kötelező azon nyomban megbocsájtani, mert azt úgy illik, mert ha nem, akkor már ő a feketeseggű. Szerintem van, amit szavakkal nem lehet jóvátenni.) Mondom, tetszett. Szerintem a mesének igazából nem sok köze volt a leszbikus kapcsolathoz. Azt mintegy kellékként volt muszáj belegyömöszölni a sztoriba, hogy megmagyarázza, minek kellett a spermadonor. A lényeg az volt, hogy mindenki boldog akart lenni. És ezért cserébe képes volt feláldozni a boldogságot is. A másét és a sajátját is.
6 megjegyzés:
Engem annyira nem győztél meg. Biztos meg fogom nézni a filmet, de nem kapkodom el - nem megyek miatta moziba és megvárom a jó minőségű torrentet. Ez is majd jó ürügy lesz arra, hogy mondogattassák, hogy szegény csávó mennyivel jobb élete lett volna, ha az apja neveli. Annyira jó, hogy mindent rá lehet fogni az apa hiányra.
Nekem már a második párom van, aki esküszik a pasis videókra, úgy hogy kénytelen voltam utána járni a dolognak. Megpróbáltam megérteni, és ez nagyon jól sikerült is :P Úgy hogy most elmagyarázom neked. Számomra nincs izgalmasabb annál, ha két nő van együtt. Viszont sokszor elég annyi is, hogy az ember érzi a feszültséget, ami két vagy több ember között bizsereg. Ezért jó romantikus filmet is nézni - ha jók a színészek. Olyankor majdnem mindegy, hogy két nő két pasi vagy ellenkező neműek esnek egymásnak, ha érzed, hogy tényleg vibrál köztük a levegő. Ha pornót nézel és van benne csaj akár pasival akár nővel az mást sem csinál - tisztelet a kivételnek, de abból nem sok van, talán csak az amatőr filmeken - mint pislog a kamerába és hangosan nyög. Semmi, de semmi őszinteség és rápörgés. Ahhoz már nagyon éhesnek kell lenni, hogy erre beinduljon az ember - de akkor meg minek is. A pasik viszont nem tudják és nem is akarják megjátszani, hogy jó nekik. Hiszen messziről látszik, ha akarják, ha nincsenek beindulva nem is képesek semmire. Lásd be, ha nem is vagy igazán éhes, de melletted élvezettel eszik valaki, akkor azért megjön az étvágyad ;)
Ezt az apás következtetést szerintem nehéz kihozni ebből a filmből. Mert ott van Laser haverja, akinek van apja, viszont a srác kábítószerezik, életveszélyesen agyatlanul extrémsportol, és számára az jelenti a szórakozást, hogy lepisál egy kutyát.
A pornóvideók nekem igazából semmilyen felállásban nem jöttek be. Pedig megnéztem mindenfélét, hátha tudok tanulni valamit belőlük. De nem nagyon láttam egy jó dugást, egyiken se. Inkább gimnasztika volt, mint szex. És a pasik a hetero pornóban is szokták valamennyire élvezni (már amennyire lehet, miközben 1000 watt világít a pofájába, kamerát tolnak a seggébe, és valaki folyton beledumál, hogy hogyan csinálja), viszont a melegpornóban a passzív fél úgy tűnt, szintén csak megjátssza, hogy olyan rohadt jól érzi magát.
Cseszedalássan, ez alapján még meg is nézném, ha még nem láttam volna, de te menjél filmkritikusnak és pszichiáternek, mert azt hiszem, én nem voltam elég érzékeny ehhez a filmhez.
Viszont úgy gondolom, hogy ha az én érzékenységem kevés hozzá, hogy észrevegyem, miért kedveli Lazer annyira azt a kis vérbarmot, aki a barátjának nevezi magát, akkor úgymond "nem jött át".
(Én nem tudom, nem vágyom sem kuki látványára, sem érintésére, leszoktam, hát én nem tudom, felizgatna-e a fiúpornó.)
A pornós pasik biztos élvezik, elvégre az ejakulációt nem lehet színlelni, nem?
A pornó filmeket pasik csinálják és leginkább pasiknak szól. Nem oktató célzattal készül. Ha két pasi van együtt még megcsillan némi fantázia. Ha már van ott nő is egyértelműen látszik, hogy csak kellék, kiszolgáló személyzet. Ha két nő vonaglik a kamera előtt, ordít a jelenetekről - nemcsak az átélés hiánya - hanem az is, hogy fogalma sincs egyetlen résztvevőnek sem, hogy mi zajlik két nő között ha egyedül maradnak. Nem is egymásnak pakolja magát a két liba, hanem a kamera túloldalán lihegő hímeknek.
Névtelennek igaza van, minden homo pornó azzal végződik, hogy mindkét pasi elmegy - az pedig nem imitáció. Sokszor nem is arról szól hogy az egyik beteszi a másiknak, hanem nagyrészt oda vissza megy a játék, tök kölcsönös az egész.
Filmkritikus és pszichiáter? Hát, ha együtt lehetne a kettőt egyszerre, talán még érdekelne is. :) Egyébként amiket írok, lehet, csak belemagyarázás, nekem ez jött át, és lehet nagyon spekulatív.
Pornóügyben meg szerintem létezik olyan orgazmus, hogy annak az élvezeti értéke erősen kétséges. Pasiknál meg különösen. Mert egy nőnek azért kicsit át kell élnie a dolgokat, de szerintem a hímeknél ez eléggé mechanikus dolog. Javítsatok ki, ha tévedek!
Megjegyzés küldése