Oldalak

2012-03-24

A Pápa és a Szultán

Egy régi post feléledt, új kommentek fűzik tovább a témát. Ez a post egy másik folytatása volt, aminek szintén volt előzménye. Szex, szerelem örök témák, ahogy Isten és a vallás ezekhez való viszonya is. Mi pedig hajlamosak vagyunk a különböző forrásokból származó vélemények közül mindig azokat kiemelni, azokkal egyetérteni, melyek minket támogatnak. Így nem teszünk szert koherens hitrendszerre, viszont az egónk integritása nem sérül. (Na, ezt jól megfogalmaztam, a késői időpontot, a fáradtságomat okolhatjátok érte.) A jelenséget remekül illusztrálja egy régi selmeci diáknóta, melyre utaltam. Megkaptam a szövegét, itt van, megosztom veletek.



A pápa úri módon él - módon él,
Sok Péter-fillért elfecsérl - elfecsérl,
A legjobb bor van asztalán,
Én lennék csak jó pápa ám!

Ám mégse, ő egy árva lény - árva lény,
Lánycsókot nem kap a szegény - a szegény,
Úgy alszik, mint egy murmutér,
A pápa-trón így mondd mit ér?

A szultán rangja többet ér - többet ér,
A hárem édenében él - ...nében él,
Sok édes lány van a kezén,
Mint szultán jól helyt állnék én!

Ám mégse, ő egy vén falánk - vén falánk,
Ki híven tartja a Koránt - a Koránt,
Nem inna ő egy csöppnyi bort,
Szultán sem lennék semmi mód!

E két úr külön gyönge báb - gyönge báb,
Inkább maradok hát diák - hát diák,
De belemennék örömest,
Hogy lennék mindkettő vegyest!

Szép lányok ajkat nyújtsatok - nyújtsatok!
Török szultánná tesz a csók - tesz a csók,
Ti pedig fiúk töltsetek,
Hogy kissé pápa is legyek

Ha nyílik ringó rózsaszál - rózsaszál,
A szívbe szultán vágya száll - vágya száll,
De ha lecsusszan egy-két pint,
Pápulnék én már mint a pinty!

Szép lányok ágyba bújjatok - bújjatok!
Ma éjjel szultántok vagyok - ...tok vagyok,
De mire reggel a nap kel,
A papnak pincéjében lel.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése