Oldalak

2021-11-30

Kriszta

Szerintem nem vagyok az a kimondott hülye picsa, mégis jó párszor megkaptam ezt a "kitüntető" címet. Legelőször a hetedik születésnapomon a saját apámtól, mivel a szülinapi gyerekzsúron véletlenül leöntöttem a hófehér ingét kólával. Mit mondjak, nem ilyen köszöntésre számítottam. Rögvest legörbült a szám széle, de egy darabig tartottam magam. Aztán mikor az apám nem kért elnézést, nem ölelt át, nem simogatta meg a hajam, csak meredt rám dühösen, kitört belőlem a zokogás. Mindenki engem bámult. Berohantam a mosdóba, és magamra zártam az ajtót.
Nem is voltam hajlandó kinyitni, hiába vígasztalt a nagyi, hiába könyörgött az anyám, hiába fenyegetőzött az apám. A hangulatot persze sikerült egyből agyoncsapnom. Pontosabban apámmal kettőnknek sikerült agyoncsapnunk, nem veszem magamra az egészet. A lényeg, a zsúrnak gyorsan vége szakadt, a szülők hazavitték a gyerekeket. Aztán este lett, besötétedett, de én továbbra sem jöttem elő. Pedig apám még a villanyt is lekapcsolta. Végül anya volt az, aki előcsalogatott, de neki is csak azzal sikerült, hogy elárulta, apám nincs otthon, elment valahová. Nem is vacsoráztam, úgy feküdtem le aludni.
Másnap az iskolában mindenki rólam beszélt. Hogy egy bőgőmasina vagyok, és olyan gyorsan vége lett a szülinapi partimnak, hogy még a tortát sem vágták fel, nem is kapott belőle egyik gyerek se. Amin az egyik anyuka annyira felháborodott, hogy felhívta anyámat, és visszakérte az ajándékot, amit hoztak nekem. Ami után persze anyám a többieknek is visszaküldött mindent, amit adtak. Csak a nagyi mesekönyve maradt, meg a Barbie baba, amit kértem, de azt nem voltam hajlandó kibontani, mert az apám vette.
Napokig merev arccal jártam-keltem, szótlanul tettem a dolgom, tanultam, megírtam a leckét, ettem, ittam, és ha nem volt mit csinálnom, mozdulatlanul bámultam magam elé. Ha szóltak hozzám, arra néha válaszoltam, néha csak a vállamat vonogattam. Egy dolgot nem tettem többé, nem sírtam. Anyám viszont sírt helyettem is. Aztán veszekedtek apámmal. Egyre gyakrabban. Apám persze rám haragudott emiatt is, amit nem habozott több ízben kifejteni. Amin anyám még jobban kiakadt. Még a nyolcadik születésnapom előtt elváltak.
Legközelebb hetedik általánosban mondta Mészáros Laci, hogy hülye picsa vagyok, mikor nem adtam oda neki a matekleckémet lemásolni. Aztán a gimiben háromszor is az arcomba vágták. Harmadikban, a szilveszteri buliban, ugyanazon a napon kétszer is. Ballai Karcsi egyfolytában ölelgetett, és meg akart csókolni, de én elhúztam a fejem, és szabadulni próbáltam, aztán amikor továbbra sem eresztett, beletérdeltem az ágyékába.
Karcsi elmondott mindennek, hogy milyen tetves, büdös ribanc vagyok, de az simán lepergett rólam, a hülye picsa viszont betalált. Így aztán jól leittam magam, és amikor kimentünk az erkélyre rágyújtani, lehánytam Váradi Fruzsina nadrágját. Fruzsitól valahogy még rosszabbul esett, végül magam is elhittem, hogy egy hülye picsa vagyok.
Negyedikben az osztálykiránduláson úgy volt, hogy megszabadulok a szüzességemtől, és lefekszem Márton Józsival. Amíg a többiek a szálló bárjában tévéztek, mi bezárkóztunk az egyik szobába. Már csak a bugyi volt rajtam, mikor elment a kedvem az egésztől. Éreztem Józsi leheletén, hogy ivott, és az ágyon hanyatt fekve, a szokatlan perspektívából, lentről felfelé nézve, észrevettem, hogy szőrszálak lógnak ki az orrából. Felpattantam, felkaptam a földről a ruhámat, és kimenekültem a szobából. Már a folyosón jártam, mikor utánam kiabálta, hogy mekkora egy hülye picsa vagyok.
Az egyetemen, a gólyabálon az egyik évfolyamtársam, Komáromi Tamás minden előzmény nélkül rám nyomult, és tánc közben a fenekemre csúsztatta a kezét. Mikor pofon ütöttem, megszorította a csuklómat, és gyűlölettől eltorzult képpel sziszegte az arcomba, hogy mit képzelek magamról, én hülye picsa. Egy pillanatig azt hittem, a pofont is visszakapom, mikor egy végzős srác lépett közénk. Amíg azok ketten farkasszemet néztek egymással, én leléptem a bálból.
A diplomaosztóig nem történt több incidens, akkor is csak annyi, hogy kaptam egy új laptopot az anyámtól, aminek az ezüstös műanyag fedelén két fekete betű állt: HP. Visszavittem a boltba, kicseréltem egy Asusra.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése