Oldalak

2015-08-23

Születésnapomra

Vannak kétségeim hogy illendő-e rossz epigonként kicsavarni egy ilyen szép költeményt, de mentségemre szolgáljon, hogy nagyon szeretem Attilának ezt a versét. Talán a világirodalom egyik legjátékosabb alkotása, mégis vannak benne mélységek. Én ugyan fényévnyire vagyok a világirodalmi léptékű játékosságtól és az ő mélységeitől is, csupán ez telik tőlem. És átérzem, milyen 32-nek lenni (kerek szám az informatikában, hexadecimális 20), és számvetést csinálni. Ennyi idősen már nem csak gyerek, de igazán fiatal sem vagyok. Pedig nagyon igyekszem komolytalannak maradni. Régen ment csak úgy, magától is, manapság már kell hozzá két sör. Ezt teszi az emberrel a kor. (Tegnap este a két sör után jobban tetszett, talán innotok kéne valamit, mielőtt elolvassátok.)

Születésnapi comingout

Harminckét éves lettem én -
ím e tréfás versemény,
ici-
pici

ajándék, jókedvem költi,
míg poharam színültig tölti
öröm
söröm.

Harminckét év második fele
eredményekkel van tele.
Itt a
lista:

Diploma, ház, család, gyerek;
szemérmetlen dicsekedek,
teszem
eszem.

Tizenhatodik évemben
majdnem a Tiszának mentem.
Bizony
iszony.

De apám fia ebben az évben
feltűnik, mint a mesében,
s utat
mutat.

Nem vagyok utcán heverő
alkesz, sőt kedvenc tanerő
lettem,
s tettem

mit tesóm, én is sokat:
bátorítottam másokat.
Ez se
mese.

De amikor a nap lemegy
Katám fekszik mellém, nem egy
hasas
pasas.

Ha úgy érzed, szinte éget a
szó: leszbi, s furán ér véget a
sztori,
sorry.

7 megjegyzés:

onsai írta...

Boldog szülinapot és még sok jó verset, legalább 70 évfordulós rímfaragóst. :)

AncsaT írta...

Köszönöm szépen! :)
70-es verset nem ismerek, amit átírhatnék, de addig hátha még ír valaki. :D

Szabi írta...

Miközhen nem kívánom csökkenteni tetted súlyát, megjegyzem, nem te vagy az első. Még iskolás koromban egy pedagógus napon a következő sorokat írtam a táblára:
Lehettem volna tollforgató,
s nem íly szakközépben oktatgató
szegény
legény.

:p

Névtelen írta...

ez zseniális =)
alkohol nélkül is élvezhető volt :) ;)


AncsaT írta...

Hehe. :) A vers játékossága látom, másokat is megihlet.

Köszönöm! :) Örülök, ha pia nélkül is tetszik. Akkor nem leszek alkesz a költészet kedvéért. :D

onsai írta...

Á, maradj józan. Az élet a legjobb drog. :)

AncsaT írta...

Az lehet, csak az élettel nem akkor ütöm ki magam, amikor én akarom. :D

Megjegyzés küldése