Oldalak

2009-05-03

Éljen Május Elseje!

A nagy munka után, délután kisétáltunk a Ligetbe. Rettenetes volt. Állott emberszag, cigarettafüst, savanyú borszag, a gázégők bűze a vattacukrosnál. Ahelyett, hogy sültkolbász és sör illata lengene be mindent. Kerek piros lufik helyett szögletes átlátszó, amiben halacska úszik, alufólia szerű, lovacska, stb. alakkal, sőt még összetekeredett kígyó is. A hagyományos baloldali szervezetek sehol. Illetve azért egyetlen szakszervezeti sátort láttam. Pártok csak a Jobbik és a Fidesz. A fideszes sátor előtt sziú indiánok rázták pléjbekre a csörgőt és árulták a cédéjüket.
Sehol egy éljenmájuselseje felirat, viszont félkész étel termékkóstoló, illetve cipőreklám és bemutató stand az igen. Nem így képzeltem a munkásosztály hagyományos ünnepét, vagy a tavaszt ünneplő néphagyományt. Csak durva marketingnyomulás volt. Komolyan mondom, még a krisnásokat és a scientológusokat is hiányoltam, mert ők legalább kultúráltabban csinálják. Hogy hazafelé ne ugorjak a Tiszába, attól az mentett meg, hogy a Liget legszélén, egy csendes zugban, a szökőkút mellett, térdig érő bábukkal sakkot játszottak. Fecóval meg kellett állni és megnézni két partit. Mostanában nagyon rákapott a sakkra.
Múltkor is megyek érte a suliba, ott ülnek a napközis teremben egy szöszke, lófarkas kislánnyal, összebújva a sakktábla felett. Kérdem, szeret játszani ezzel a kislánnyal? Igen, mondja, nagyon jó vele sakkozni, mert ötből négyszer meg tudja verni a kislányt, az mégsem sértődik meg és hagyja abba a játékot. Mielőtt szétdurrant volna az önelégültségtől, elárultam neki, ez azért van, mert a lányokban nincs olyan erős versenyszellem. Nem akarnak látványos győzelmeket aratni. Ezért például egy lány, ha rá akar venni egy fiút mindenféle dologra, például, hogy vigye helyette a táskáját, stb. akkor hagyja magát megverni a sakkban. Ettől a fiúk nagyon büszkék lesznek magukra, sajnálják a vesztest és kárpótlásul megtesznek nekik olyasmit, ami a lányoknak sokkal fontosabb, mint egy sakkparti. Szóval csak óvatosan a látszólag együgyű szőke csajokkal!
Aztán a Ligetből hazafelé a hídon át nagyon fújt a szél. Fecóval felhúzattam a zippzárját, Kata még a kapucniját is a fejére húzta. Én lengébben voltam öltözve tesóm kopott farmerkabátjában, amit anatómiai különbségünk miatt nem tudtam elől begombolni. Nem siettem, csináltam pár fotót. Jól megfújt a szél, este már kicsit kótyagos volt a fejem. Most meg enyhén taknyolok, pedig nyomom befelé mokkáskanállal az aszkorbinsavat és naponta háromszor sós vízzel mosom át az orrüregem. Ritkán fázom meg, olyankor is valami lelki nyavaja miatt. Kerestem az okát, és szerintem Kata hangulata miatt van most ez. A naptár szerint normális napokra számíthattam volna, most mégis folyton belémköt. A mosdóban még nincs kibontva az új csomag betét, ebből arra következtetek, hogy pár napot csúszik a ciklusa. 3-4 nap késéssel jött elő a "hormonális elhülyülés" nála. Már azt hittem, ebben a hónapban megúszom. Én mindig jobban tudom, mikor fog megjönni neki, mint ő maga, mert előtte pár napig elviselhetetlenül görény.
Én ezt valahogy jobban kezelem. Igyekszem tudatos lenni a testemről. Percre tudom, mikor van peteérésem, és érezve az utolsó napokban, hogy érzékenyebb a mellem, tudom azt is, hogy beljebb (a szivemre gondolok) is érzékenyebb vagyok. Ilyenkor kicsit visszahúzodok, és ha valaki mond valami durvábbat, elgondolkodom rajta, hogy feltehetőleg nem ő akart megbántani, csak én veszem jobban a szívemre.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!
Tetszik ez a bejegyzés. Különösen, amit május elsejéről írtál. Szimpatikus a baloldali beállítottságod! Én is balos vagyok (NEM az mszp vonal!), bár mostanság a baloldaliságot meglovagolva a kormánypárt csúnya tréfát űz velünk..
A peteéréses-betétes dologhoz tapasztalat hiányában nem tudok hozzászólni :)))

frn-crp

AncsaT írta...

Nekem a balos értékek azt jelentik: szolidaritás, összefogás, felelősségvállalás és kiállás egymásért. Szakszervezetek, kölcsönös segélypénztárak, szövetkezetek. Van aki szerint ezek lejáratott eszmék. Én úgy vélem, ahol az emberek összefognak, egymás érdekeinek kölcsönös tiszteletbentartásával, ott a leghelyesebb dolgot művelik. A baj mindíg ott kerzdődik, mikor az összefogás szereplői közül kiválik néhány ember, úgymond a "szervezet" vezetésére. A "vezetés" és a "tagság" érdekei azonban mindíg különbözni fognak. Ha a szokott módon, "demokratikusan" választják a vezetőket, akkor is. Ne felejtsük, hogy a demokrácia eredetileg nem "képviseleti demokrácia" volt. A démosz saját maga jelent meg, mondta el véleményét és szavazott. Mikor "szenátorok" döntöttek a nép helyett, az már minden volt, csak nem a démosz uralma.

Azok kedvéért, akiknek nincs Google accja, OpenID-je, stb. engedélyeztem az azonosítás nélküli hosszászólásokat. Ha adott ember mindi gugyanazt az aláírást használja, így is követhető. Az utolsó mondatból gondolom, fiú vagy (esetleg prepubertás korú kislány), és a mássalhangzótorlódásos aláírásból gyanítom, hogy Neked van az a pszichedelikus lila gombás avatárod az egyik torrentoldalon. :-)

Megjegyzés küldése