Oldalak

2009-05-01

Working Girl

Ma reggel fél hétkor csengetésre ébredtünk. Jött a festő bácsi, hogy kiigazítsa a meszelést a házon. Kata szerint persze szombatról volt szó, de hát mit nekünk ünnepnap. A nyugdíjas korú bácsi persze kérte az elnézést, mondta, hogy jön holnap. Természetesen nem engedtük el, ha egy mester megjelenik dolgozni, hát hagyni kell. Szegény már ötödszörre jön, nagy lelkesen, mire a vacak fal rendesen be lesz kenve, hogy tényleg fehér legyen. Mondtam is Katinak, nem is festeni, hanem miatta jár ide az öreg. :-)
Kevertük a meszet, szűrtük a bácsival. Otthonról kellett harisnyát hoznia a feleségétől, hogy legyen mivel szűrni, mert szégyenszemre kiderült, nincs harisnyánk. Illetve Katinak valahol van egy ünnepi alkalmakra, de én nem hordok ilyesmit. Vagy meleg van és akkor meg minek, vagy hideg, akkor meg hosszúnadrágba bújok. Egyébként is hülyén mutat a sportcipő harisnyával. A szűrt mész ment egy permetezőbe, és azzal spriccelte be a falat, hogy egyenletesen fehér legyen, ott is, ahol a henger nem fogta be rendesen. Mire kész lett a fél ház, kisütött a nap és olyan meleg lett, hogy levettem a melegítőfelsőm. Apró mészpöttyök voltak rajt a permetezéstől. Bementem a mosdóba a tükörhöz. Az arcom is totál szeplős lett.
Katám drága felfedezte, hogy a ház elülső sarkánál, mintha mozogna fent a párkány alatt pár tégla. Jajj, ki ne essen, leszakad a tető! Mondom, megcsinálom. Festő bácsi segített megkeverni a maltert. Én pl. kevesebb meszet és több cementet tettem volna és sűrűbbre csinálom, de mondta, az nem jó, mert megrepedezik a sok cementtől, és hígan könnyebb lesz kenni. Aztán felálltam a szomszéd lakatlan ház felöli kerítés tetejére, egyik kezemben egy fanglival, a másikban egy kőműveskanállal, és fél lábon egyensúlyozva kentem a masszát a falra.
Mindezt egy kifakult, szűk sortban és egy ex-fehér pólóban, amit Kata már befogott porrongynak. Ennek következtében az aljából letépett egy tenyérnyi csíkot, és így a köldökömig ért csak a tépett szegélye. Akkora látványosság lettem, hogy a járókelők megálltak szurkolni. Szemből az idős néni átjött aggódni, hogy le ne essek. A szomszéd pasi meg távirányítással vezérelte, hová kenjek még maltert, mert a sarkon túlra a fejem fölé csak úgy láttam, ha lábujhegyen kihajoltam, de akkor kapaszkodnom kellett az ereszcsatornában, és így nem sok kezem maradt a munkára.
Aztán kijött a felesége is és észrevette, hogy csórikám a tégla helyett a cicimet kukkolja, ahogy kivillog a kurtára sikeredett póló alól. No mindjárt talált az urának valami elfoglaltságot, és bezavarta a kertbe. De úgy tűnik rám nem rágott be a szomszédasszony, sőt kiküldte a mamlasz nagy fiát segíteni, mikor mostam el a szerszámokat az esővízelvezetőnél. Egyetemista a srác, de még nem volt barátnője. Anyuka gondolta nem árt neki egy kis motiváció. Hát a gyermekben fel is ébredt az érdeklődés, meresztette a szemeit rendesen, mert a nagy fröcskölés közepette vizes lett a pólóm, rámtapadt, és a hidegtől megkeményedtek a mellbimbóim, hogy félő volt, átszúrják a szövetet.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése