Oldalak

2011-03-26

Valós horror

Félelmetes filmeken remekül lehet rémüldözni, szorongani, de a valóság mindig produkál sokkal rosszabbat. Az emberi alkalmatlanság, a nemtörődömség teremt felül- (alul) múlhatatlan helyzeteket. Rádiót hallgattam, és elhűltem az alábbi történet hallatán. Biztosat senki sem tud, egy zsúfolt vasútállomáson nem akad egyetlen szemtanú sem. Csak találgatnak, következtetnek a nyomokból. Az eset több mint egy éve történt, és még mindig nincs lezárva. Sok a kérdőjel, és felvetődik a felelősség kínos kérdése is. De engem a lány sorsa ráz meg, amit átélhetett élete utolsó perceiben.
Ilcsi egyetemre járt, a BME-re. Mellette médiaakadémiát végzett, és sportolt. Négyszeres magyar bajnok volt evezésben. Elindult otthonról, hogy megy vissza Budapestre. Győrben, a vasútállomáson rossz vonatra szállt. Mert (1) a kocsikat össze-vissza kapcsolgatták, és nem volt megfelelő az utastájékoztatás. Állítólag leugrott a vonatról, és beesett a sínek közé. Ez kicsit zavaros, mert már máskor is szált rossz vonatra, de félős volt, és inkább elment a következő állomásig, de a mozgó szerelvényről nem szállt le. Most meg a vonat már 50 km/h sebességgel haladt, ami azért elég ijesztő lehet. Igazából nem is szabadott volna tudjon mozgás közben leszállni, mert az ajtók menet közben nem nyithatók. De a vizsgálat megállapítása szerint (2) az ajtó központi zárja rossz volt. Az utasok állítólag szóltak a vonaton a kalauznak, hogy egy kislány leugrott vagy leesett. A kalauz ment, és becsukta az ajtót, de (3) nem szólt senkinek, hogy nézzenek utána a dolognak.
A vizsgálatok szerint a lány a sínek közé esve súlyosan megsérült. A feje, a gerince, a bordái. De még élt. A pályaudvaron sokan voltak, a lány két táskája a peronon hevert, de senki nem vette észre, hogy a sínek közt fekszik valaki. Mondjuk sötét volt, mert (4) a két erős fényű lámpa közül, melyeknek azt a részt kellett volna megvilágítania, egyik sem világított. Állítólag a mai napig sem javították meg őket. Eltelt 18 perc, és jött egy tolató szerelvény. Ilyenkor a szerelvénynek a mozdonnyal ellentétes végén van egy tolatásvezető. Szabály szerint kint lóg a kocsi végén, és integet a zászlóval, hogy lehet tolatni. Úgy tűnik, volt tolatásvezető, de (5) nem állt a helyzet magaslatán, sem a szerelvény lépcsőjén. Talán ezért nem vette észre a lányt.
Ami furcsa, a nyomok szerint a lány karját nem az első kerék vágta le, hanem a második és a harmadik. Valószínűleg az első kerék nem átugrotta, hanem akkor még nem volt ott a keze. Vagyis a lány mozgott. Vagyis nem volt eszméletlen. A nagy bizonyítási eljárásban az a fő kérdés, hogy mikor először kiugrott/kiesett a vonatból, akkor milyen súlyos sérüléseket szerzett. Ha azok már halálosak voltak, azaz nem lehetett volna megmenteni, akkor a tolató vonat csak testet gázolt, közigazgatási eljárás keretében lezárható az ügy. Ha azonban ekkor szerezte a halálos sérülést, akkor foglalkozás körében elkövetett halált okozó gondatlan veszélyeztetésről van szó. Persze a felelősök igyekeznek ezt elkerülni, nehogy vizsgálat tárgya legyen, ki mit hibázott.
Ami nekem kiderült az elhangzottakból, hogy a vasút felelőssége kétségtelen. Minimum öt helyen (beszámoztam őket) hibáztak, melyek közül, ha az egyik problémát időben orvosolják, a gázolás nem következik be. Másrészt amiért horror a történet, beleképzeltem magam a lány helyébe. Súlyosan megsérültem, nem tudok felkelni. Fekszem a sínek közt, és eltelik több mint negyed óra, de senki nem jön segíteni. Aztán meghallom a közeledő szerelvény zaját. Odaér fölém, megrémülök, próbálok tenni valamit, mozdulnék, és elkapja a karom a kerék... Szörnyű. És ami még szörnyűbb, mindez egy megyei jogú város forgalmas pályaudvarán, este nyolc körül. Tehát nem egy kihalt helyen. Ennyire lehet számítani a többi emberre.

4 megjegyzés:

Señorita írta...

Ez borzasztó. :( Engem már az írás felzaklatott, a videót nem néztem meg, nekem az már sok lett volna. Az ügynek biztosan mocskos lezárása lesz, sok lélek nyugtalan marad majd. Akár élő, akár holt. :(
Nem vagyok benne biztos, és csak félve gondolom, de ha egy kisebb városka, falu pályaudvarán történik a dolog, egy zártabb, figyelőbb, egymással jobban törődő közegben, a lány lehet, hogy még élne. Talán. A nagy helyeken elveszünk, kis szigetek leszünk, magunkra maradunk. A nagyvárosi élet prédái vagyunk, elragad a zaj, a pörgés, a hanyagság.

Pár napja elgázolt egy tinit a hév, átsietett volna a megállóban álló szerelvény előtt, de a másik irányból érkező vonat elgázolta. Az álló hév vezetője meghúzta a sípot, jelzett a gyereknek. Ő azonban beintett a vezetőnek, majd a következő mozdulattal a vonat elé lépett. Életveszélyesen megsérült. Rendkívül forgalmas helyen történt az eset. A sztori itt gazdagodott a figyelemmel, a törődéssel, mégsem az lett a vége, amit várt volna az ember.
Kár, hogy az elhunyt lánynak nem szólt egyetlen síp sem.

interdimenzionalis írta...

a történetben nem kételkedem, mielőtt bárki is a szemere vetné.
de nekem ez az 50 km/h-val közlekedő vonat, és még az állomáson van (mert a csomagjai a peronra estek), szóval nekem ez kicsit sántít...

Névtelen írta...

Bárhogy is volt, ez szörnyű!!! Én nem kételkedem akban a hogy a MÁVnak komoly hiányosságai,mulasztásai vannak, elég ha csak egy vonatra felszállunk - szerintem jó hogy éppen nem életveszélyesek ezek a több évtizede használt vagonok, mozdonyok - bár az is lehet hogy majd egy szörnyű baleset okán fogjuk megtudni, hogy de, életveszélyesek.:(((
Nagyon sajnálom a lányt, és azt is hogy sose fogjuk megtudni mi is történt valójában. Nyilvánosságra nem fog kerülni az igazság, és könnyen előfordulhat hogy az eset idővel meg fog ismétlődni. :(
répa

AncsaT írta...

Ezek a tragédiák mindig szörnyűek. Jellemzően utána mindenki kicsit összekapja magát. Mikor egy kisgyereket beszippantott a védőrács nélküli lefolyó, amin eresztették le az úszómedencét, utána országszerte ellenőrizték a medencéket, rendeletben szabályozták, mit kell tenni, hogy máskor elkerülhető legyen az ilyesmi. Itt viszont egy év elteltével még mindig nem égnek a lámpák. Nem hallottunk róla, hogy végigellenőrizték volna a vagonok ajtajainak a zárszerkezetét, hogy a kalauzoknak továbbképzést tartottak volna, mi a teendő, ha valaki eltűnik a mozgó vonatról, hogy a tolatásvezetőket ellenőriznék, hogy az előírásoknak megfelelően dolgoznak-e. Úgy tűnik, semmi nem változott.

Megjegyzés küldése