Oldalak

2011-04-04

Nyúzríding

Írtam Fetisának a kommentjére, hogy a feedekkel nem ördöngösség bánni, newsreader van a böngészőkben, sőt a GoogleReader ott van egy kattintásnyira a G-mail fióktól. Mégse használom egyik kézenfekvő lehetőséget sem. OK, blogoknál egyszerű, az oldalsávomon ott van akit rendszeresen, a rendszeresen olvasottak oldalsávján meg ott van, akiket kicsit kevésbé rendszeresen, de azért olvasni szoktam. Egyéb oldalakhoz meg van linkgyűjteményem itt a blogon is, meg az atw.hu-n is. Ha meg híreket akarok olvasni, akkor ott az iGoogle, ami az alapértelmezett kezdőlapom a böngészőben. Van rajta rengeteg bigyó, jegyzettömb, teendők listája, időjárás, meg mindenféle hírek. Annyi nagyjából elég is nekem.
Ha a konyhában vagyok, mosogatás, főzés közben szoktam a Kossuth Rádiót is hallgatni. Miért kellenének nekem még külön webes hírek, hírolvasó által gyűjtve, rendszerezve, tálalva? Igazából úgyis csak idegesítenek a rám hajigált információk. Ha valami nagyon érdekel, rákeresek a neten. Ha meg valami egetrengetően fontos történik, az meg úgy is eljut hozzám, mert a kollégáim, Kata kollégái, Fecó iskolatársai, vagy az iskolatársainak a szülei, Kata szülei vagy akárki úgy sem bírja ki, hogy ne hozza szóba. Szóval nekem nem az a problémám, hogy jussak több hírhez, hanem, hogy hogyan védjem meg magamat tőlük.
Mert nézzük csak ma este, a szalagcímek alapján kiválasztott három legérdekesebb cikket, amit meg is nyitok. Először is, "kiszivárogtak" a következő Windows Intézőjének képernyőfotói. A tervek szerint olyan "szalagok" lesznek rajta, mint az Office-ban, a 2007-es verziótól kezdve. Csodás. Mondtam már, hogy én 2003-ast használok, pont azért mert annak nem így néz ki a felülete? Csak reménykedem benne, hogy úgy, mint ahogy a Windows 7-ben lehet XP jellegű felületet állítani, ezt is ki lehet majd kapcsolni. Persze az is egy lehetőség, hogy megtanulom az újnak a használatát, csak sajnálom rá az energiát. A menük tökéletesen megfeleltek. És az egy aranyszabály, hogy "ami nem rossz, azt nem kell megjavítani".
Második hír, hogy feltehetőleg "történelmi egyház" lesz a HitGyüli. Na bumm. Még tetszenek is nekem, ők a krisnások magyar verziója. Ugyanolyan elszálltak (karizmatikusak, átszellemültek és megingathatatlan hitűek), halálosan komolyan csinálják, és a végeredmény inkább pozitív, mint negatív. Nem baj. Sőt, hol vannak a Jehova Tanúi, meg a Mormon Egyház? Ezek is biztos, hogy nem kamuegyházak, mert folyton összefutok a "Őrtorony" és "Ébredjetek!" terjesztőkkel meg az Elderekkel. A mormonok egyébként is érdekelnek, mert Orson Scott Cardot olvasok mostanában.
Végül pedig közös koncertturnéra megy Rhoda Scott és Varnus Xavier. Ami nem a meleg orgonista srác miatt érdekes számomra (nem hinném, hogy a csaj meg leszbi, bár majd megmondjátok ha csak én nem hallottam róla), hanem Rhoda Scott miatt, akihez én tán túl fiatal vagyok, de Katának nagy kedvence, és tesómtól tudom, hogy apám is nagyon szerette hallgatni. Rákerestem a jutyúbon, és tényleg érdekes zene. Kétség kívül dzsessz a javából, olyasfajta beütéssel, mintha Jon Lord a Deep Purple legjobb időszakában egy improvizatív szintetizátorszólóhoz a Frakk a macskák réme rajzfilm zenéjének motívumait használta volna fel.
Összefoglalásul talán csak annyit, a hírek érdekesek, izgalmasak, de a tévézéshez hasonlóan inkább a szórakozást szolgálják, és nem lesz tőlük sokkal okosabb az ember. Különösebb baj nincsen a hírolvasással, de ezzel is oda kell figyelni, hogy mekkora dózisban fogyasztja az ember. Jól kell tudni válogatni, és sokszor a kevesebb a több.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése