Oldalak

2011-04-29

Rosszalkodtam

Kata már megint lelépett. Ez a mostani tanfolyam/iskola/szakkör orrba-szájba kirándul. Talán ezzel akar büntizni a levelező suli miatt, nem tudom. De magával jobban kiszúr, mert tegnap este már a feje fájt, meg a gyomra, meg majd összecsuklott, mikor tizenegy után még pakolta a táskát, amit visz. Hajnal négykor meg kelt. Ép ésszel az ember pihenne hétvégén, nem olyanokkal járná az országot, akiket különösebben nem is kedvel. De hát hiába mondanám neki, amilyen makacs, csakazért is. Én meg, ha nincs itthon, Fecó meg szakkörön, kihasználom a lehetőséget. Nem izgat, hogy tökre ki fog akadni, és a haját tépi majd. Elmond minden szemétnek, ha ezt meglátja.
Fogtam a laptopot, ledaráltam róla a Win7-est, és Ubuntu 11.04-et raktam rá. Kódneve Csinos Narvál. Mondjuk szerintem az Enervált Narvál jobban illene. Úgy felmászott a gépre, és bekonfigurálta magát, hogy egy fél parancssort nem láttam. Egy lehelettel tűnik csak technikaibbnak mint a windóz. És talán csak azért, mert szoknom kell. Kata azért őrjöngeni fog indulásnak, lehet nem is csinálok neki felhasználót rá. Ott az asztali gépe, használja azt. Ha karácsonyra meglepem magam egy egy újjal, akkor megkapja a régit. Vagy a Windet. De lehet előbb megnézem, támogatja-e az Ubuntu, és arra is azt teszek. Tiszta gonoszságból.
Képzeljétek, az Ubuntunak van nőszervezete! Annak meg magyar tagozata. Ubuntu Women Hungary. Kerestem, hogy hátha van leszbikus részleg is, de csak egy angol fórumbejegyzést találtam, ahol valaki szorgalmazza az ubuntus LGBT csoport megalakítását. Gondolom nem lesz belőle semmi. A nőegyletnek van értelme, mert bár ingyen van, és semmivel nem nehezebb megtanulni a használatát mint a windózét, szerintem elég kevés csaj használja. Mert azt hiszik, ez olyan kocka dolog, pasiknak való. Pedig nem. Bizonyíték rá, hogy alapból a háttérkép egy merő rózsaszín. :) Komolyan, ez volt az első amit átállítottam egy szépia árnyalatú tájképre.
Most is Linux alól írom ezt a blogbejegyzést. Persze nagy kaland, ugyanaz a Firefox böngésző van itt is, minden ugyanaz mint eddig. Majd még az Office alkalmazásokat kell nagyon bevizsgáljam. Azon elbukhat a dolog, ha gond lesz, mert a beadandóimat kénytelen leszek valahogy megcsinálni. Ha simán megy minden, még az is lehet, teljesen átállok. A legnehezebb ügy a torrentezés lesz, mert terabájtnyi adatot kell átnéznem és törölnöm vagy kiírnom. Az annyi idő, hogy sok. Lehet, egyszerűbb lenne formázni a lemezt gondolkodás nélkül.
Ja, és van Ubuntu One. Szinkronizációs szolgáltatás. A beállításaimat, könyvjelzőimet, fájljaimat feltolja egy távoli szerverre, és akármilyen gépre (ahol van fiókom, és ugyanaz a szolgáltatás be van állítva), vissza letölti és ugyanúgy dolgozhatok mint a másikon. Alapból 2 GB tárhelyet adnak hozzá. És mindezt ingyen. Akár windóz alatt is. Próbáltam én már ilyet, külön kellett telepíteni, és elég béna volt, összeszemetelte a mappáimat. Most ezt alapból kínálja a rendszer. Kíváncsi leszek rá, hogy megy az itthoni, meg a benti gépem közt. Bár nekem nem is a szinkronizációra kéne, hanem arra, hogy ha újratelepítem a gépet, ne kelljen lementegetni a dokumentumokat meg a beállításokat, hanem csak visszaszinkronizálom az egészet. Biztonsági mentésnek re rossz.
Na, most már csak befejezem. De már az asztali windózosról, mert időközben Fecó megjött. Teljesen beleszeretett a Linuxba. Kellett csináljak neki is accountot. Most épp az aknakeresőt, a mah-jonggot meg a sudokut veti alá alapos tesztelésnek. Ha azt gondoltam, hogy a linuxosítással visszaszerezhetem a laptopot, akkor úgy látszik, csalódnom kell. Még csak az kell, hogy Katának is tessen!

5 megjegyzés:

Manéla írta...

Úgy tudom, hogy az Open Office-t lehet ubuntun használni. Az Open Office file-okat pedig tudja kezelni a Windows.

Tyúk írta...

Mi van?! :)
Ubuntu. Az nem valami kelet-afrikai ország?

AncsaT írta...

Manéla: Az Open Office (lánykori nevén Star Office) elvált és újra férjhez ment, így jelenleg Libre Office névre hallgat. Tudja kezelni a Word/Excel/PowerPoint fájlokat, csak kérdés, mennyire lesz kényelmes dolgozni vele.

Tyúk: Afrika stimmel, csak nem kelet, hanem dél. A szó a zulu/xhosza nyelvből származik. Jelentése a Wikipédián.

Névtelen írta...

sztem ugyanolyan mint a wines office, sőtt. torrenthez van a vuze meg az azureus, de csak az egyiket szeretem, de mindig elfelejtem meiket, a transmissonnak elég fapadosak a lehetőségei.
am ezt az új felületet még nem nagyon néztem csak a bétán futottam át egyszer, de valahogy a régi gnome nekem jobban kézreállt. majd írhatszmég linuxos posztot, tökre meglepett, de üdvaklubbanszmájl.
miki rivers

AncsaT írta...

Majd meglátom az office dolgot, holnap próbálkozom vele. Torrent az marad az asztali gépen, kicsi a laptopvincsi, meg a uTorrent túl jó, hogy átáljak másra.
Az LGBT Linux Hungary meg jól hangzana, már lehetnénk is ketten, kár hogy értelmetlen. :)

Megjegyzés küldése