Oldalak

2011-05-30

Elnökök, pápák

Ha azt mondják "köztársasági elnök", nekem Göncz Árpád arca ugrik be. Ahogy a "pápa" hallatára Karol Wojtyłáé. Persze aztán eszembe jut, hogy már Schmitt Pál és Joseph Ratzinger viseli a címet, de akkor sem ők jelképezik nekem "a" tisztséget. Jutott mindez annak kapcsán az eszembe, hogy a vasárnapi ebéd közben, háromnegyed kettő táján megkondult a templomharang, és szokatlanul sokáig szólt. Kata nővére tippelte, hogy valahol biztos tűz van. Én ellene vetettem, hogy a vészharangozás kicsit gyorsabb kéne legyen, valamint ép ésszel előbb telefonálni szalad valaki mint kolompolni, tehát akkor már kéne hallanunk a tűzoltók szirénáit is. A mama szerint biztos meghalt valaki, talán a templom papja, mert háromnegyedkor sose harangoznak. A papa szerint egy plébánosért nem kongatnak ennyire, biztos a püspök volt az. Két perc múlva már ott tartottak, hogy Kiss-Rigó Lászlót biztos elütötte a villamos a kereszteződésnél.
Egészkor bementem a konyhába és bekapcsoltam a rádiót. Mádl Ferenc életrajzi adatait sorolták. Csak a végét hallottam, nem mondták mi történt, de ez elég egyértelmű volt, így megvittem a hírt, hogy a püspök valószínűleg jól van, és a volt köztársasági elnök halt meg. Aztán később hallottam, hogy bemondják, a harmadik köztársaság néhai elnöke, Mádl Ferenc "megtért teremtőjéhez". Igen, ezzel a szófordulattal. Az állam vezetői "megtérnek", az egyház harangoz nekik, beleírjuk az alkotmányba a kereszténységet, meg hogy a házasság férfi és nő közt lehetséges. Talán még a perselypénzből is kapunk az államadósság törlesztéséhez.
Bár nem volt a kedvencem, Mádl Ferencet tudtam tisztelni. A mostani elnöknél ez nem megy ilyen könnyen. Tényleg nem akarom bántani a tesiseket, nagyon pozitív példáim is vannak, de ez a pali látszik, hogy nem agyra szokott gyúrni. Most nyilatkozik a pápánál tett látogatásáról, amiben elmondja, hogy Benedek beszámoltatta, elég jó katolikus-e, jár-e szorgalmasan templomba, és a családot is járatja-e. Azzal meg biztos jópofi akart lenni, hogy a templomban nem kellenek a testőrök, mert beül a padba az emberek közé, ott a legbiztonságosabb. Tény és való, mert egy merénylet esetén azok fogják fel a neki szánt golyókat.
Mondjuk Schmittnél abban reménykedhetünk, hogy lejár a mandátuma, és utána szinte elképzelhetetlen, hogy nála alkalmatlanabb jelöltet találjanak. Ratzinger esetében viszont életfogytos pozícióról van szó. Úgy tűnik, jó egészségben van, tehát hosszú évekig megmaradhat a Vatikán ultrakonzervatív irányvonala. A latin nyelvű misézés visszaállításáról lebeszélték, de a melegek házasságának tilalma, a papi nőtlenség, a nők és a melegek kizárása a papi szolgálatból, szóval a diszkriminatív hozzáállás az valószínűleg marad. Pedig, ha engem kérdezne, én a magam részéről szívesen imádkoznék a miatyánk helyett pater nostert a templomi esküvőm alatt, amit egy házas, leszbikus papnő celebrálna.

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

"A püspök valószínűleg jól van..." :)

Kegyelettelenül eszembe jutott most az SMS, amit ékezet nélkül küldtek külföldre: "meghalt a papa". A fogadó fél zokogva hívta fel a húgát, hogy meghalt az apjuk, de gyorsan kiderült, hogy szegény János Pálról szólt az SMS.

AncsaT írta...

Hát, csak "valószínűleg", mert ha kiderül a köztársasági elnök halt meg, az még nem zárja ki, hogy a püspök is meghaljon, vagy beteg legyen. Tudom, mániákus vagyok, hogy ragaszkodom a pontos fogalmazáshoz. Katám meg őrjöng néha, hogy az "ott van az az izé, a hogyishívjákon, dobd már ide" nekem nem elég informatív, különösen, hogy valami törékenyről volt szó. :)

Ez az SMS-es történet is bizonyítja, hogy nem ügyelhetünk eléggé a pontosságra.

Névtelen írta...

Hmm, ja, egyébként II. János Pál az egyik zsinaton kihirdette, hogy az üdvözüléshez nem kell a kereszténység, hanem elég az istennek tetsző élet... (ezt Poppernél olvastam). Nem tudom, vajon a mostani pápa vajh a mennybe fog-e jutni...

AncsaT írta...

Hát ez az üdvözülés dolog elég logikus. Mert ha én egy jóságos isten vagyok, akkor Mbebe Kwangát nem zárom ki csak azért a mennyből, mert az egyetlen keresztény hittérítőt, aki mesélhetett volna neki Krisztusról, még az előtt felfalták a családtagjai, hogy Mbebe megtanult volna beszélni.

És ha én vagyok az úristen, Ratzinger biztosan a mennybe kerül, de koránt sem szórakozik olyan jól , mint várná. Mondjuk visszafiatalodik 10 éves korúra, és közös zuhanyzót kell használjon mindazon papokkal, akiknek a pedofil botrányait takargatta. :)

Tyúk írta...

Hát, én nem tudom, hogy az én életem tetszik-e istennek. Azért ez elég szubjektív.

AncsaT írta...

Ez teljesen szubjektív. :) A gáz az, hogy nem elég majd utólag megérdeklődni, hogy na jó volt-e, hanem most kéne tudnunk, hogy ahogy élünk, az jó-e vagy változtatnunk kéne valamin.

Névtelen írta...

Hát ha jónak érzed, akkor jó. Ha nem, akkor meg változtatni kell valamin. Ennyi. :)
répa

AncsaT írta...

Ja, úszni meg úgy kell, hogy mozgatod a vízben a kezed meg a lábad valahogy, és nem fulladsz bele. :)

Névtelen írta...

Fred Astaire is azt mondta, hogy úgy táncol, hogy felteszi a lábát a levegőbe és mozgatja.
Tyúk

AncsaT írta...

Michelangelo meg úgy farag márványszobrot, hogy egy kőtömbről lekalapálja a felesleges részeket.

Megjegyzés küldése