Oldalak

2011-01-16

Téli táj

Igazából nem rajongok én a télért, mert hideg van, meg fűtésszámla, és a vitorlázás inkább bejön mint a síelés, nem mintha bármelyiket csinálnám, csak szerintem jobban tetszene. Mégis, a havas táj látványa hiányzik. Az utóbbi években elszoktam tőle, és kicsit olyan volt kinézni az ablakon, mintha festményt néznék. Persze, ha majd nyár lesz, meg rekkenő, és én a diófa árnyékában heverészek egy üveg sörrel, akkor majd nem fog hiányozni, de most, hogy tél van, inkább lehetne hó. Mindez arról jutott eszembe, hogy leszedtem a fényképezőről a karácsonyi képeket, és volt néhány, ami kint készült a szabadban. (Meg egy csomó a legó gépezetekről, amiket Fecó épített, lépegetők, meg csillagrombolók, meg hósiklók, Star Wars meets LEGO, de elég lesz most három havas kép is ide.)




Téli tájban


Hófödte tájon, túl ködfátyolon,
végtelennek látszik a mező,
hull a hó, s a fehér paláston
a kristály csipkeszél egyre nő.

Cinke röpül az etetőre,
hol szalonna csüng madzagon,
éhes veréb ül a tetőre,
lesi a tyúkot az udvaron.

Kerítés tetején a szarka
cserregve vendégeket jelent,
a hó a mezőt betakarta,
varjústól ehetne idebent.

Míg keringelve lóg a cinke
szalonnástól körbe, s csipeget,
félve leszállva, nézegetve
veréb nyel tengeri-szemeket.

Beburkolódzva, tél-ruhában,
a rövidke nappal elpihen,
korai este homályában
dér száll a világra csendesen.

                              (Fetykó Judit)

3 megjegyzés:

Señorita írta...

A télben én is csak ezt szeretem. Hó, hó, hó. Még abban a formában is elviselem, amikor a Télapó höhögi. :) De inkább így, ha választható. Köszönöm! Ja, a hó még így is jöhet, ha már vers (izgultam, hogy valahol fent legyen és ne kelljen 2 ujjal bepötyögnöm :) ): http://viaskodas.blogspot.com/2010/11/nemes-nagy-agnes-ho.html

Névtelen írta...

A tél tényleg nem ér semmit hó nélkül, minimum 30 cm. És ha még a szél behordja egy helyre az az igazi. Hajnali 5-kor szuper a közlekedés autóval két város közt.Csak az a bajom, hogy negyed órával korábban kell kelni, hogy időben beérjek a melóhelyre.
utóirat: Az eső meg azért jó, mert azt nem kell lapátolni.(csak ne fagyjon le).

AncsaT írta...

Nemes Nagy Ágnes sem rossz. :)
De szép-szép, mégis mikor lesz már nyár, meleg, napsütés, meg nyáriszünet! :))

Megjegyzés küldése