Oldalak

2012-01-07

YA

A fészbukon a virtuális diliház után egy újabb zárt csoportba is meghívást kaptam. Könyves társaság, egy kiadó és a holdudvara, munkatársak, ismerősök, rajongók, ahogy nagyjából leveszem. (Én ugye a szerkesztett könyv miatt munkatárs :) vagyok.) Ott találkoztam egy irodalmi kategóriával, a címben szereplő misztikus rövidítéssel. YA. Az ipszilon miatt sejtettem, hogy ez nem magyar kifejezés rövidítése lehet, mert mi ugye elég kevés szót kezdünk ezzel a betűvel. Gugli segít, gondoltam, és ki is adott egy Molyos oldalt, ahol vámpíros, vérfarkasos, démonos, angyalos, szörnyes stb. dolgok voltak. Na, akkor ez a megfejtés, gondoltam, de megláttam Joyce Maynard: Baby Love c. könyvét, ami messze nem ez a kategória, mert szerintem színtiszta irodalom, és abból is az egészen kiválóak közé tartozik.
A választ vicces módon egy LGBT cikkben találtam meg. YA = Young Adult Literature. Fiatal felnőtteknek szóló irodalom. Ez egy viszonylag új műfaji kategória, az Amerikai Könyvtárosok Szövetsége úgy határozza meg, mint a speciálisan a 12-18 éves korosztálynak írt könyveket. Szerintem meg ez mind olyan "mesekönyv", ami nem kisgyermekeknek íródik, hanem kicsit nagyobbaknak, mivel van bennük erőszak meg szex, de a happy end még kötelező kellék. Kissé talán kinőttem már ebből a korosztályból, és gyermetegségem bizonyítéka, hogy rajongok ezekért a könyvekért. Legalábbis eddig így volt, de amit szerkesztek, az most erősen próbára teszi a türelmemet. Ha kész leszek, majd írok róla.
A fészbukkal néha kissé kínban vagyok. Nincs egy nyomorult illemkönyv, hogy itt mit, hogyan ildomos, ezért néha talán durva vagyok, máskor meg túlontúl félénk. Például valaki bejelöl ismerősnek, és lövésem sincs, hogy ki az illető. Főleg akkor probléma ez, ha egyetlen darab közös ismerősünk sincs, így még csak találgatni sem nagyon tudok. Kínban vagyok, de nem jelölök vissza automatikusan, hanem írok egy üzenetet, hogy legyen kedves az illető írni pár sort, hogy kicsoda-micsoda, és honnan ismer. Volt már, akitől nem kaptam választ, az a mai napig sincs visszakattintva, de persze a többség rögvest válaszol, hogy többnyire a blogomról ismernek. Ez ugye már így rendben van.
Ennél viszont jobban zavar, hogy az egyik kedvenc írónőmmel van 7 db közös ismerősünk, meg mindkét zárt csoportban tagok vagyunk egymás mellett, de csak az oldalát mertem lájkolni, mert igazán nem ismerjük egymást, és ha írok neki, hogy bejelölhetem-e ismerősnek, akkor nehogy csak udvariasságból mondjon igent, mert akkor az olyan izé... értitek. A másik meg még nagyobb gáz. Az új csoportban ott van valaki, akit név szerint megemlítettem már egy postban (nem, nem teszek linket),  és kritikával illettem. Nem csak amit mondott, hanem személyében is élcelődtem rajta. Aztán most megnéztem a profilképét, amibe rögtön beleszerettem. Bette Porterre emlékeztet az L wordből (Jennifer Beals), talán az orra, az ajkai meg a nevetőránc a szája sarkában, nem tudom, de odáig vagyok tőle, mert nekem nem Shane, hanem Bette volt az, akitől nedves lett a bugyim filmnézés közben. Na, őt se merem bejelölni, bár szerintem nem olvasta, amit írtam róla. Meg szerintem Kata se örülne, ha a fészbukos ismerőseimet rám gyakorolt szexuális vonzásuk miatt kezdeném el gyűjtögetni.

18 megjegyzés:

Rosabella Sanchez írta...

Végre valaki, akinek rajtam kívül tetszik Bette. :)

AncsaT írta...

Ó, nagyon. Láttam egy zenés filmjét, a Flashdance-t, amiben állítólag hetero csajt játszott, de rettentő keményen gyúrt, a barátnőjével szívatták a faszikat, és valami vasüzemben dolgozott egyszerű melósként. Ugye a lánghegesztés az tipikus barbis elfoglaltság. :) Szóval én már abban a filmben is rákattantam.

Rosabella Sanchez írta...

:)
Nagyon jó film a Flashdance, én is szeretem, csak amikor láttam, még nem "olyan" szemmel néztem, de tény és való, hogy nagyon szexi volt ott is. Eddig még ha szóbajött az L word, mindenki lefújjolt, mert inkább Shane, meg Alice volt a menő, de örülök, hogy van végre valaki, akinek ugyanaz a véleménye Bette-ről, mint nekem. :)

AncsaT írta...

J.B. az L forgatásakor negyvenegynéhány éves lehetett. Katherine Moenning meg akkor még nem töltötte be a harmincat. Nekem bejönnek az érettebb nők, Katám hamarosan negyven. Mondjuk ez nem látszik rajta, a múltkor meséltem, hogy hátulról nézve azt tippelte valaki, hogy a lányom. :)

Rosabella Sanchez írta...

Nem régen beszélgettünk egy szintén l-es csajszival a választott személyek koráról. Szép kis vita kerekedett, mert be akar újítani, és kimondottan fiatalabb leányzót óhajt. Nekem viszont az idősebbek, érettebbek a zsánereim, de legalábbis, akik intellektusukban nagyobbak, mint én. Fogalmam sincs miért, de egészen pici koromtól kezdve így van ez, és szerintem nem is fog ez megváltozni. :)
Az tök jó, hogy fiatalabbnak nézik, mert azért a sokat tud dobni az önbecsülésén. Mondjuk nekem annyira nem jó, hogy nem nézik ki belőlem a 18-at sem...

AncsaT írta...

Ciki lehet, ha nem akarnak kiszolgálni és személyit kérnek, mikor rendelsz egy üveg sört. :)

De gustibus non est disputandum. Ízlésekről nem érdemes. Van akinek a pedofíling jön be, van akinek a gerontofíling. :) Engem az érettebb személyiségek vonzanak, és kicsit sem zavar, ha valakin látszik a kora. Mondjuk 100 éves mamákat nem láttam még ruha nélkül, talán arra nem izgulnék rá, de egy jó karban lévő negyvenes-ötvenes szerintem vonzó lehet testileg is. Szóval simán van még 30 évünk, és utána legfeljebb majd lekapcsolom a villanyt. :))

Névtelen írta...

Végre Bette rajongók - rajtam kívül is. Van személyisége, és gyönyörű. :) Mellesleg művészetfüggő - imádtam.

AncsaT írta...

A végén kiderül, Bette rajongótábora nagyobb mint azoké, akik Shane-re buknak, csak nem mertük mondogatni, nehogy megkövezzenek. :)

De őszintén, kivel járnátok inkább? Én még a "kivel szexelnék inkább" kérdésnél se Shane-re szavaznék, de itt el tudom hinni, hogy valaki más véleményen van.

Rosabella Sanchez írta...

Hát eléggé,nekem elhiheted! :)
Néha már óriási bociszemeket meresztek a pultosra és kínomba mondom neki: " Kérlek ne tegyél tönkre. Már 20 is elmúltam basszus!" Persze ő meg majd megszakad a röhögéstől, miközben a személyimet böngészi.

Hehe, ez jó! :) Azért megnézném az arcod, amikor egy hetvenes nagyika felkínálja neked bájait. :) De viccet félretéve valóban vannak olyan ötvenhez közeli nők, akik lazán letagadhatnak 10 évet is. Nah meg olyan fiatalok is,akikre azt mondanád, hogy jóval idősebb, mint amennyi. Pl. "exem", vagy minek hívjam, nos őt mindig 25-26 évesnek nézik.

Rosabella Sanchez írta...

Egyértelműen Bette lenne mindkét kérdésre a válaszom. :)

AncsaT írta...

Tudod, az jut eszembe, mikor én leszek hatvanas, akkor talán egy hetvenes nem lesz nekem "furcsa". És nem csak a külső számít. Mert teszem azt, lehet, hogy lekapcsoltam volna a villanyt, de nem löktem volna le az ágyról Gobbi Hildát, ha hozzám akart volna bújni, és a fülembe suttogni egy verset. :)

Proliblues írta...

Az utolsó kommentedért kapsz egy puszit. :-* :) Én imádtam Gobbi Hildát, a színésznőt. :)

AncsaT írta...

:)) Ez erősen elméleti jellegű felvetés volt, 5 éves voltam, mikor meghalt. Ráadásul Galgóczi Erzsikével élt együtt, akit, ha lehet, még nála is jobban kedvelek. (Ugye Vidravas, meg az Egymásra nézve c. film is az ő írása alapján készült.) Azért a puszi ellen nem tiltakozom. :)

galathea írta...

Na, kiderül itt minden lassan... Szexelni, napokon keresztül csak nézni-hallgatni tátott szájjal, és bármi: csakis Bette... Fantasztikus nő Jennifer Beals.

AncsaT írta...

Az volt az első ötletem, hogy kitteszek egy widgetet, amivel szavazni lehet, hogy Bette vagy Shane, de aztán rájöttem, hogy ennél összetettebb a kérdés. Azért elvicceltem a szociológiai kutatás lehetőségével, ebből született a mai bejegyzés.

Névtelen írta...

Nyilván Bette.
Bette és Helena. :)
Ty.

Névtelen írta...

Az érett nők dícséretéről írhatnánk körposztokat...

AncsaT írta...

Helen? Nem rossz, de ha valaki igazán dög... :)

Az "érett nő" az nem ötven fölött kezdődik? Nekem Bette egyszerűen nő. Carmen meg mondjuk kislány. (Valahol volt egy ilyen skála, hogy lányka 4 évesig, onnan 10-ig kis nagylány, aztán 14-ig nagy kislány, 16-ig nagylány, utána kislány 20-ig, aztán lány, nőcske, nő stb. a végén néni, mama, nénike, kriptaszökevény. :)

Megjegyzés küldése