Oldalak

2010-05-09

Lág báómer

Kicsi ez a város, az ember folyton ismerősökbe botlik. Összefutottam a zsinagógában a répás álomból az expasimmal és tesómmal is.
Telefonált egy régi barátnőm, hogy van-e kedvem elkísérni Molnár Dixieland koncertre? Hááát... Fellép Illényi Katica is. OK, megyek. De szolidan kéne öltözni, fehér blúz, sötét kosztüm. Miért, kérdem, hol a lesz a koncert, templomban? Majdnem, a zsinagógában. Rövid habozás után lefixáltuk a találkozó helyét és idejét.
Mondtam Katinkámnak, hogy programom van délutánra. Kikelt magából, hogy miért nem kérdeztem meg őt előbb, mert ebédmeghívásunk van a nővérééktől. Mióta tudja? Két napja. Kikeltem magamból, hogy miért nem szólt előbb. Némi durcázás közepette összeegyeztettük a programot. Kosztümben jelentem meg a családi ebéden, a papa többször is megjegyezte, hogy milyen elegáns vagyok. Mellé elsütött néhány, ha szőrszálhasogató vagyok, akkor antiszemitának tekinthető rossz poént. Sebaj, eddig sem a sziporkázó humoráért szerettem.
Ebéd után kis ejtőzés, de a második sört már visszautasítottam. Fogmosás után Katám táskájába csempésztem a fogkefém és a fogkrémem, majd leléptem. Időben odaértem a találkozóra, mentünk a zsinagógába. Még az épület előtt összefutottunk az expasival, szélesen mosolyogva köszönt. A felesége is mosolygott, bár nem annyira szélesen. Barátnőm kérdő tekintetére mondtam, hogy egy ex, de jóban maradtunk, plusz az asszony, és szintén jóban vagyunk. Aztán mellénk keveredett tesóm is, szintén asszonyostól, így csak megszorítottuk egymás kezét egy pillanatra, és elsodródtunk egymás mellől. Az újabb kérdő tekintetre mutatóujjam a számra tettem, majd a hüvelykkel megpöckölgettem a gyűrűst. Értő bólintás: "nehogy az asszony megtudja".
Sajnáltam, hogy nem volt időm alaposabban szemügyre venni bátyám. Vicces volt. A fején kipa, dús szakállában őszes csík, tökéletesen belesimult a tömegbe. Leültünk és hamarosan kezdődött a műsor. Elöljáróban volt egy rövid beszéd, melyből nem tudtam meg, mi az a lág báomer, de azt igen, hogy a győzelem napjára és Izrael állam megalakulására is emlékezünk. Az izraeli nagykövet elfoglaltságára hivatkozva lemondta a részvételt, de Molnárék és Katica itt voltak. Fergeteges koncertet adtak, megénekeltették a közönséget is.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése