Oldalak

2010-05-23

Precizitás

Épp a kádban guggolva mostam a seggem, mikor Kata, Fecóval a sarkában berontott, majd megkérdezte: "Mondd, szereted, ahogy főzök?" Pár másodperc gondolkodás után igyekezve a legpontosabban megfogalmazni a választ, azt mondtam: "Szeretem, hogy főzöl."
Egy kicsike "a" betűn múlt, de komoly sértődés lett a dologból. Próbáltam engesztelni, miközben a konyhában sürgölődött. Mondtam, isteni illata van a kelkáposztalevesnek. Aztán felemeltem a másik fedőt is, ami alatt zöldségleves rotyogott. Javítottam: a kelkáposztafőzeléknek. Közölte, hogy csak párolja a leveleket a rakott kelhez. Mondtam, imádom a rakottjait. Nem hatotta meg, bőszen turmixolta a hagymát, napraforgómagot, tudomisénmit, amiből tejmentes tejfölt készített.
Csináltam reggelire bulgurból kását, hogy leszólhassa a főztöm. Tudnivaló, hogy akármilyen kicsi edénybe teszem a kását, az alján mindig otthagy pár kanálnyit. Kifogyott a mák, alig került egy csipetnyi a lábosba. Kicsit sok lett a víz, mire elfőtt, teljesen elmázgásodtak a búzaszemek. Volt bőven, jól megpúpoztam a tálkáját. Az alma kezd barnulni, ezért abból reszeltem a tetejére, és loccsantottam rá a homoktövis szörpből. Megette az utolsó szemig. Miért érzem ettől rohadéknak magam?
Na, majd ebéd után elmosok mindent, el is törölgetek, pedig én csöpögtetős típus vagyok, aztán elpakolom szépen az összeset a helyére. Letörlöm a gáztűzhelyet, kisúrolom a mosogatót. Ha ez sem jön be, este még mindig próbálkozhatok a békülős szexszel.
Nagy hibám, hogy én ilyen fogalmazzunkpontosan fajta vagyok. Pedig tesóm már rámutatott, hogy a tudományos publikációk és a szépirodalmi művek közti egyik fontos eltérés, hogy előbbiek az állítások egyértelmű, precíz és világos megfogalmazását, míg utóbbiak a mondanivaló élvezetes, hangulatos, költői esetleg vicces leírását részesítik előnyben. Mit tegyek, egyszerűen ilyen vagyok, és mint tudjuk, "Le style c'est l'homme". ("A stílus maga az ember" - és hiába rontom el vele a végét, nem bírom ki, de ide kell írjam magyarul is, mert a többség angolul profibb nálam, de franciából hátha ők sem igazán, és nekem is meg kellett nézzem, hol vannak, hol nincsenek azok a hülye vesszőcskék. De hát ez van. C'est la vie.)

5 megjegyzés:

nilatako írta...

Nekem úgy tűnik, hogy itt nem csak a precizitásról van szó :), hanem arról is, hogy ha kimondtad volna, h szereted a főztjét, akkor hazudtál volna, e helyett azt mondtad Neki, hogy hálás vagy, amiért főz és szívesen meg is eszed, bármit is főz, ami gondolom igaz és igazán szívet melengető is.
De a sértett büszkeség gyakran diadalmaskodik a viszontszeretés feletti örömön :).
Reméljük mihamarább megenyhül a kedves :)

AncsaT írta...

Úgy tűnik megenyhült. Kimentek ismét a Hídivásárba. Most vitte a pénztárcáját, és elvert egy csomó zsetont. Tegnap hazahoztunk már egy üveg csalánlekvárt, (szerintem birsalmaíze van, viszont tényleg zöld,) ma meg nem bírta ki, hogy ne pakoljon fel dió, petrezselyem, meg mittudommi lekvárból. (Meg a tegnapi porcelánfedeles-nyakbaakasztós kiskönyv mellé kellett strasszköves ceruza is. A szörpök és a dinnyebefőtt miatt már nem is szólok, teljesen felesleges dolgok, de elfogynak kásába.) Addig vásároltak, meg nézték a bicikliző csontvázat, hogy én már éhes lettem. Betoltam a sütőbe a rakottat, hogy akkor én megebédelek. Megmelegítettem a levest is, és abban a pillanatban betoppantak az unokahugival. Én voltam a nap hőse, hogy kész volt minden, lehetett enni. Azért elmosogattam, és a békülős szexet sem vettem le a napirendről.

Zzev írta...

Nyehhe he he nálam kétszer lett leszólva a főztem, egymás után két nap. Harmadik nap valahogy benne volt a levegőben, hogy "Ha ezt is lemered szólni, akkor baszhatod, hogy akár csak egy vajas kenyeret is csinálok neked életed hátra lévő igen rövid részében." de a női ösztön megsúgta neki, hogy nem kéne. Viszont igen érdekes dolgokat tudtok venni lekvár gyanánt.

AncsaT írta...

Én kicsi koromban kipróbáltam a zsiros-lekváros-mézes-májkrémes-vajas-mustáros kenyeret is, így nekem nem furcsa. Katám meg annyit mondott, hogy ez nem is olyan nagy szám, fog főzni ő is. Már volt egy lekvárfőzős menetünk, szóval komolyan aggódom.

nilatako írta...

Na remek. A békülős szexet meg átkeresztelheted békülés utáni szexre, hihi.

Megjegyzés küldése