Oldalak

2010-05-31

Szilikon

Hatalmas eső volt tegnap, olyan dézsából öntős fajta. Egyszer csak azt vettük észre, hogy a tetőtérben, a szabadon álló kémény falán csorog a víz. Szaladtam rongyért, Katám meg tálkáért. A kedvesem komoly matematikai tapasztalatokra tett szert. Rájött, hogy az egyenes fal, a kör alakú edényt egyetlen pontban érinti. Ezért is hívják érintési pontnak. Így megokosodva visszament, és hozott egy szögletes műanyag tálkát.
Az eset végső soron nem volt katasztrofális, nem kellett kinyitni a bejárati ajtót, hogy kifolyhasson a házból a víz, csak fel kellett törölni a padlót. Ma is esett, az odakészített rongyokat csavargattam, mikor hazaértem. Lévén kíváncsi természet, felmásztam a háztetőre, szemrevételezni a probléma forrásvidékét. Remélem, nem láttak a szomszédok, amint a síkos tetőn, halált megvető bátorsággal araszoltam a kémény felé. Mint a lajhár a szikrázó villanydróton, olyan kecsességgel mozoghattam.
Megvizsgáltam a tetőburkolat és a kémény találkozását. Úgy tűnik, a tető faszerkezete a száradás és a hőingadozás következtében némi elmozdulást szenvedett, és így a kéményfal és a burkolat közti rések tömítésére felhordott szurkos szigetelés folytonosságában hiányosság támadt. (Hogy precízen fogalmazzak.) A lényeg azonban tisztán látszott, bazi nagy repedések formájában. A kérdés adott, hogyan lehet a bajt orvosolni?
A legegyszerűbb megoldás, hogy valami hímivarú egyed majd becsinálja a likat, nem jön szóba. A papának már nem, Fecónak még nem való az akrobatika, tesóm kitiltva a házból, mesterember sokba kerül. Kizárásos alapon, jó cserkészként én leszek résen, és fogom a tömítést megoldani. A legjobb az a szurkos izé lenne, de nincs itthon, és így fizetésnap előtt, nem is óhajtok beszerezni, mikor van itthon szilikon.
Ez a csodálatos anyag nem csak csöcsök formázására való, hanem rugalmas és időjárástűrő szigetelés is. Legnagyobb hátránya a kegyetlen ecetszag. Gondolom ez csak valami adalék benne, és az implantátumok nem szaglanak. Főleg nem behelyezés után. Vagy ha mégis, vajon illatosítják őket? Az eperízű kondom után kitalálhatják a rozmaring illatú cickóduzzasztót is. Egyébként ez az illatosítás nem is hülyeség. A pasikkal kapcsolatban a legkiábrándítóbbnak az óvszert találtam. Miért kell, hogy egy szeretkezésnek olyan szaga legyen, mint egy kerékcserének?
No de vissza a tetőre! Majd harmadszor is, mert a második alkalommal, mielőtt a kémény tövében kibontottam volna a tubust, elolvastam a használati utasítását. Száraz, pormentes felületre kell felhordani. Most így eső után elég pormentes ott fent minden, de a szárazság az nem kifejezetten jellemző. Szentségelve vissza lemásztam. Várom a napsütést, és reménykedem, hogy a száradást megelőzően nem lesz újabb esőzés.

10 megjegyzés:

nilatako írta...

Micsoda hatásvadász címeid meg illusztrációs képeid vannak :)!

AncsaT írta...

Igaz, de elérték a céljukat, ide hoztak téged is. :-D

Egyébként meg az "otthon" címke az ami eligazít, illetve aki már párszor "befutott a csőbe", az sejti, hogy a hatásvadász címek és indexképek mögött valami, a hagymaszagú hétköznapokról szóló dolog várja.

Elárulok egy "műhelytitkot". Megírom a postot, kitalálom a címét. Ha van ötletem, milyen kép való hozzá, akkor olyat keresek, de sokszor megesik, hogy nem jut eszembe semmi. Olyankor magát a címet, vagy az írás egy jellemző szavát beírom a google képkeresőbe. Így került ide a mai kép is. :-)

nilatako írta...

Azt hittem keresőoptimalizálási célzattal teszed mindezt :)

AncsaT írta...

A kedvedért, mivel ilyen is van benne, megnéztem a Google Analytics-ban, hogy milyen keresőkifejezésekkel kattintottak a leggyakrabban az oldalaimra. Meglepő, mert ha forgalmat akartam volna generálni, biztos, hogy nem ezekkel próbálkozom.

Toronymagasan, és holtversenyben vezet a
Vicodin és a
Váccpávör.
Alaposan lemaradva, de még mindig számos találattal szerepel a
Loving Annabelle és többféle kifejezés részekként a
Kisajkak.

A legmeglepőbb a "vallási témájú blogok" keresés volt. Valószínűleg meglepődött az illető a kattintás után. :-)

Zzev írta...

Nem félsz te, hogy a párod egyszer megharagszik az ilyen csipkelődések után? Az ecet szagot adó dologtól köt meg a cucc, a cickóba nincsen mert annak ilyen félkemény természet ellenes állagot kell biztosítania.

AncsaT írta...

Párom nem olvas. Úgy értem, hogy nem analfabéta, csak a természetgyógyász szakkönyvek mellett legfeljebb színes magazinokat szokott lapozgatni mostanában. Az internetet egyenesen kerüli. Múltkor telefonáltak neki, hogy küldtek valamit e-mailen, nézze meg. Lusta volt bekapcsolni a gépét, kérte nézzük meg nálam. Karácsonykor kitörölte az összes levelét, de azóta megint kb. 2500 olvasatlan levele van.

A mi kapcsolatunk így kiegyensúlyozott. Én írok, ő meg nem olvassa el. :-) A blogom miatt még sosem veszekedtünk.

Zzev írta...

He he majd én jól elmondom neki.
(Persze előbb még ki kell derítenem ki is ő, de ez nem akadály majd megkérdezlek téged. Meg akkor már egy telefon számot is adhatsz, hogy fel is tudjam hívni.)

AncsaT írta...

Sajnálom, de a blog adatvédelmi szabályai nem teszik lehetővé, hogy kiadjam a telefonszámát. :-)

Egyébként megértem, ha bosszúért lihegsz. Tegnap nagyon csintalan hangulatban voltam, s az angol helyesírásod a magyar rovására dicsértem fel. Megyek és exkuzálom magam.

Zzev írta...

Oda se neki az a fajta vagyok aki megpróbálja az igazságot nem fájdalmasan felfogni. Tisztában vagyok, hogy pocsék a helyes írásom és annak igen kicsi az esélye, hogy javuljon.

AncsaT írta...

A helyes írás elsősorban a tartalomtól függ, nemcsak a helyesírás kérdése. Ezen ne nagyon izgasd magad, fejlődni meg mindig lehet, lásd "jó pap", meg ilyesmi.

Megjegyzés küldése