Oldalak

2010-06-17

Melegházasság

Remek kampányfilmet találtam a Neten. Egy meleg pár életéből, házasságából villant fel részleteket. Ahogy a vonzalmuk elszürkül, kiüresedik. A végén elhangzik az üzenet: "If you disagree with the homosexual lifestyle, why not overturn Prop 8 and make them get married, like the rest of us?" azaz "Ha ellene vagy a meleg életmódnak, miért ne értenél egyet a 8-as indítvány visszavonásával, hogy házasodhassanak, mint mások?". Vagyis, nehogy má' nekik jobb legyen!
Az eszmei mondanivaló lényege, hogy nem lehetsz egyszerre hímsoviniszta macsó és homofób melegházasság ellenző. Mert a házasság vagy szívás, és akkor úgy kell a sok köcsögnek, vagy maradjanak csak ki a tutiból, de akkor egy esküvő mégsem olyan gáz. Az érvelés inkább vicces, mint hatásos. Ami talán ér valamit, hogy a film azt mutatja meg, ugyanolyan emberek a szereplők is, mint bármelyik heteró. Ugyanarra vágynak az életben, ugyanúgy szúrják el, és ugyanolyan csalódások érik őket is.
Aztán belegondoltam, hogy mi a helyzet nálunk. Mármint nem az országban, hanem kis családunkban. Házasság nélkül is ugyanazokkal a párkapcsolati problémákkal küzdünk, mint a különnemű párok. Huzakodunk a házimunka nemszeretem részének elosztásán, hogy mire költsük a pénzt, hogy mi legyen a közös program. Mosogatás vagy főzés, tök vagy kelkáposzta, szúnyogháló vagy DVD lejátszó, Balaton vagy Mátra? Ebből a szempontból mindegy, hogy házasodhatunk-e.
Az egész azért érdekes, mert nem lehet. Mert sértő, hogy megfosztanak a jogtól, hogy összekössem az életem azzal, akivel akarom. Ha van farka, akkor lehet, ha nincs neki, akkor nem? Súlyosan diszkriminatív a törvény. És ez csak a polgári házasság, az egyházak külön játék.
Isten miért ne tekintene ránk is ugyanolyan örömmel, mint a "normális" párokra? Ha megteremtette a hímnős csigákat, a szűznemzéssel szaporodó gyíkokat és a nemváltó békákat, akkor miért akadna ki rajtunk? Minek erőltetni egy túlhaladott egyházi hagyományt? A papi nőtlenség sem igazán vált be mára. Meg az, hogy csak pasik lehetnek (katolikus) papok. Ez sem érint direktben, de ha harctéren harcoló katona lehet egy nő, akkor szerintem az oltárnál is szolgálhat.
Egyébként meg, nem a házassággal van a legnagyobb baj. Ha holnap engedélyeznék, akkor sem szaladnánk az anyakönyvvezetőhöz. Amíg félünk felvállalni a munkahelyünkön, addig a lehetőség erősen elméleti marad.

Ideteszem a videót, ami cenzúrázva van. A fullos változathoz be kell jelentkezni.

2 megjegyzés:

Zzev írta...

Én már voltam Leszbi lagzin, na jó én a konyhában voltam de majdnem. Eszméletlen nagy bulivolt. nagypapaától unoka öcsiig minden ki ott volt.

AncsaT írta...

Valószínűleg ebben a családban egy heteró párnak is ugyanilyen nagy bulit csapnak, és ebben pont azt látom különlegesnek, hogy nem látják különlegesnek, hogy leszbik házasodnak, és teljesen ugyanúgy szerveznek mindent.

Egy ilyet én is megnéznék szívesen. És remélem, egyszer majd teljesen természetes lesz megkérdezni, ha mondom, hogy megyek egy barátnőm esküvőjére, hogy: "Lagzi? Ja de jó! És ki lesz a vőlegény? Vagy vőleány?"

Megjegyzés küldése