Megnéztem egy filmet, az volt a címe: "Gamer". Az alapsztori, hogy van egy játék, olyasmi, mint a Second Life, csak nem virtuális figurákat irányíthatsz, hanem valódi, hús-vér embereket. A "játékosok" fizetnek azért, hogy mások bőrébe bújva megcsináltathassanak velük olyan dolgokat, amihez maguk nem elég tökösek. A "színészek" pénzt kapnak azért, hogy mások játékszerei legyenek. Beültetnek valami vackot az agyukba, és ha bemennek a "játéktérre", ami egy adott városrész, akkor a játékosok hozzájuk kapcsolódnak és irányítják őket. Technikailag még nem az igazi, mert csak belemotyognak a másik fejébe, az meg aztán engedelmeskedik. De van egy 2.0 verziója is a játéknak, amiben halálraítélt fegyenceket lehet irányítani, akik éles fegyverekkel nyírják egymást. Ez már tutira működik, teljes az irányítás, tisztára mint egy FPS játék, csak igazi a vér, meg a halál.
Na mindegy, elég egy beteg dolog, csak a főgonosz miatt érte meg végignézni (Michael C. Hall = Dexter), de nem is ez a lényeg, hanem az egyik jelenet. Van ugye a profi katona, akit egy 17 éves srác irányít, és meg akar lógni. Kiiktatja magát az irányítás alól, és elintézi, hogy csempésszenek be neki egy üveg töményet a sittre. Öltözéskor megtalálja a piát a golyóálló mellényének a belső zsebében. Mit csinál vele? Hát naná, hogy rögtön megissza az egész üveggel. Nem jössz rá, hogy minek, mert abban a szúrásban lerészegedik, és csak tántorog, és majdnem kinyírják, mert teljesen használhatatlan lesz.
Betámolyog egy elhagyott épületbe, a meneküléshez keres egy elhagyott autót, kinyitja a tanksapkát, amire a gyengébbek kedvéért rá van írva, hogy csak alkoholt lehet bele tankolni, ledugja az ujját, és sugárban belehány a tartályba. Ezt párszor még megismétli. Most azt hagyjuk, hogy olyan mólés, hogy a lábán alig áll, a puskával nem tud célozni, viszont a gyomrával remekül, mert nem sok megy mellé. Hagyjuk, hogy amint telehányta a járgányt, azon nyomban kijózanodik. Ja, bocsesz, előtte még, ami felszívódott volna, belehugyozza azt is a tartályba. Megmondjam mit nem értek én? Hogy mi a szarért nem lehetett az üveggel a zsebében odasétálni az kocsihoz, és csak simán beleönteni a szeszkót?
Gondolom azért, mert a forgatókönyvíró akart valami baromi jó jelenetet tenni a sztoriba. Mint amikor a főhősök a vége előtt nem sokkal elkapják a főgonoszt. Az széttárja a karját, náluk töltött fegyver, becélozzák a mocskot, aki kinyírta apjukat, anyjukat, a feleségüket és a négy gyereket. Na most akkor logikus, hogy mit csinálnak, ugye? Nem ám lyukat lőnek a szíve helyére, hanem nekiállnak dumálni vele. Odamennek egész közel hozzá, hogy rájuk borítsa az akváriumot, vagy legyen még idő kivárni, amíg a hústorony verőember felér a liftel, és elvegyék tőlük a fegyvert. Persze nagyon nem izgulnak, tudják, hogy a végén úgyis ők győznek, naná, hisz már olvasták a végét.
Kellenek az erőltetett csavarok. Hogy fokozzuk a drámai feszültséget. Mert a néző úgy is hülye, nem tűnik fel neki, ha a történet, rendőrségi zsargonnal szólva, "nem életszerű". Persze az is lehet, hogy valaki csak gyakorlatlan, nagyon lelkes, és jön egy zseniális ötlet, amit elfelejt alaposan végiggondolni, kidolgozni. Mondjuk a forgatás előtt valószínűleg elolvasták páran a sztorit. A nagy szégyen az, hogy közülük senki nem szólt, b*szod öreg, ezt gondold át mégegyszer!
Kedveseim! Drága olvasóim! Nehogy ilyen szégyenbe kerüljetek! Ha a fikciós írásaimban valami orbitális baromságot találnék írni, mondjuk az Axe tusfürdőnek rózsaszín lenne a flakonja, a motoros vagány a hátsó keréken ágaskodva fékezné le a mociját, vagy egy leszbi csaj rájönne, hogy a pasikkal mennyivel jobb is a szex, azon nyomban szóljatok rám! Dobáljatok meg papírgalacsinnal, kiáltsatok svindlit, kommenteljetek, hogy hékás, ez nem kóser, valamit elcsesztél, de nagyon.
3 megjegyzés:
Nekem szakmai ártalom is, hogy minden filmben rögtön kiszúrom a dramaturgiai hibákat és azokat szoktam kommentálni kifigurázva. Sokszor ezen többet röhögünk, mint a filmen :) De kering amúgy a neten már évek óta valami lista, "Amit az amerikai filmek nélkül sosem tudnál" vagy hasonló címmel. Tele van ilyenekkel :) (pl. menekülés közben mindig útba esik egy piac, ahol szétplaccsantanak minden dinnyét, paradicsomot stb.)
és hogy éjszaka mindig, de mindig teihold van...
Naki
Jaja, másnap pedig holdtalan éjszaka alkonyattól pirkadatig. Mintha kapcsoló volna, úgy oltogatják egyes szerzők az égitesteket fel-le. Én meg, mint másik véglet, ami semmivel nem jobb, efemerida táblázatokkal a kezemben azt is kisakkoznám, hogy a Vénusz a Holdtól jobbra vagy balra ragyogjon. :)
Megjegyzés küldése