Oldalak

2010-04-01

Bolond dolgok

Az egyik osztályomban, mikor ma bementem matek órára, nem tudtam leülni a tanári asztalhoz. Hiába próbáltam kihúzni a széket, annak a lábát madzaggal odakötötték az asztalhoz. Mondtam, nem probléma, úgy is járkálni akartam a teremben a röpdolgozat írása közben. Felírtam a feladatot a táblára, és mondtam, hogy kezdjék el. Egy szöveges példa volt, ami másodfokú egyenletre vezetett, komplex gyökkel. Öt perc után mondtam, hogy a mai dátumot ne felejtsék el felírni a lapra. A hónapot és a napot is betűvel írják ki. Hullámos vonallal húzzák alá, és az ékezeteket piros színnel karikázzák be. Valamint, az erdő legnagyobb fáját vágják ki egy kis heringgel. És kérek egy rekettyést is.
Néztem az arcokat. Ahogy kárörvendően vigyorognak, mikor bénázok a székkel. Aztán azt, ahogy a vigyor lehervad az arcukról. Zavartan összenéznek. Értetlenül olvasnak, ráncolják a homlokukat, összehúzott szemöldökkel újra és újra olvassák a feladatot. A kétségbeesést, a dühöt és a reménytelenséget. Aztán újra az értetlenséget, a kíváncsiságot, a megkönnyebbülést, és újra a cinkos vigyort. Szadista vagyok? Szerintem csak belementem a játékba. És talán tanítottam is valamit. Hogy nem jó összekeverni az egyenlőséget és az egyenlőtlenséget. Elvégre matek óra volt.
A rádióban azt hallottam, hogy a nyáron utoljára koncertezik, és feloszlik a "Kispál és a Borz". Reménykedem benne, hogy csak áprilisi tréfa volt. Szeretem ezt az együttest. Képesek megnyilvánítani az "asszociációs mámor" nagyszerű pillanatait, ahogy csak kevesen. A zene is jó, a szöveg is jó. Példának ideidézem az egyik kedvencem:

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

A kispál nekem is az egyik kedvencem, bár tőlük szerintem a Csillag vagy fecske a legjobb. Jó hogy van a magyar zenének is olyan igényes ága amit érdemes hallgatni és nem csak a vivás tini sztárok (SP és társai) akiknek van egy viszonylag hallgatható dallama és egy előre megírt közhelyes szövege aminek az ég világon semmi értelmes mondani valója sincs. Azonkívül meg az külföldön befutott zenék alapján akarják őket csinálni, de azoknak is csak gyenge másolatait sikerül összehozniuk.(ettől független többszáz 13 éves kistini csorgatja a nyálát utánuk) Itthon is vannak jó zenék és ezeknek volt egyik gyöngyszeme a Kispál. Kár hogy feloszlott...:(
Elena37

AncsaT írta...

A VIVA-s tiniket vívásnak olvastam, kb. ennyire is tudom, mi az, és a Kispált még hosszú évekig hallgatjuk mint nosztalgiazenét. Egy értelmesebb létmód emlékét.

Megjegyzés küldése